photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

12 July 2011

Maisons du Monde

Hi everyone!

6 jaar geleden, de zomer van 2005, bevond ik mij in de Ardeche a la Zuid Frankrijk! Ondanks dat het niet zo'n hele leuke vakantie was heb ik wel mijn droomwinkel ontdekt; Maisons du Monde. Een, op het eerste gezicht smal en klein winkeltje, maar als je verder loopt je een winkel met een grote assortiment tegenkomt. In de grote stad Montelimar (de stad van de nougat!) zat deze winkel. Ik kwam binnen en was opslag verliefd. Het servies en de glazen waren beschilderd met prachtig gekleurd glas en fijne afwerking. Het was dat ik nog niet op mezelf woonde en een inkomen had, anders had ik de hele winkel leeggekocht! Alles, ieder kleurtje was mijn smaak. Ik kon maar moeilijk afscheid nemen en vond het bezoek aan deze kleurrijke winkel één van de hoogtepunten van die vakantie!

Een paar jaar later, de zomer van 2009, was ik in het zonovergoten Nice a la Cote d'Azur! En wat denk je, bovenin een enorm winkelcentrum zat ook Maisons du Monde! :D Ik was helemaal gelukkig en ontdekte wat een mooie meubelcollectie Maisons du Monde heeft! Hoe bestaat het dat deze winkel NIET in Nederland zit? Ik snap het niet. Maar goed, ook dit keer heb ik me keurig weten in te houden wat inkopen betreft. Afgelopen jaar waren we weer in de Cote d'Azur, nu een stukje meer naar het westen, bij Saint Tropez in de buurt. En jawel, ook hier (in een vrij groot pand) zat mijn winkel! Nog steeds verkopen ze dat waanzinnige servies waar ik verliefd op ben. Daarnaast zijn de meubels onder te verdelen in iedere stijl die je maar kan bedenken! Kortom, als ik het geld ervoor had haalde ik zo Maisons du Monde naar Nederland. Maar ja, dat zal helaas niet gaan. Dan maar een treinkaartje naar Luik (België) of gewoon bestellen op de Nederlandse webshop (ja, die hebben ze dan weer wel ;)

Hieronder een paar foto's van de collectie van Maisons du Monde. Misschien word jij dan wel net zo verliefd als ik ;)


Liefs Lisa


Sfeerfoto's:








Foto van de winkel:




Collectie:






1 comment:

  1. Ik zat Maisons du Monde te googlen (ook mijn favoriete winkel) en kwam hierdoor ook op jou site terecht. Ik wilde er nogmaals voor naar Antwerpen gaan maar nu zag ik eeneens Maisons du Monde ook in Rotterdam! Weet niet of het ook echt die winkel is, geen tel.nr niks, alleen adres Stadsdriehoek. Als het zo is zou het echt super zijn! Groetjes! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...