25 June 2012

Live report: Parkpop 2012

Gisteren was hét festival in het Zuiderpark in Den Haag, namelijk: Parkpop! Ondanks het rare weer zijn we gewoon rond 1 uur in de auto gesprongen en naar dit super leuke festival gereden. Ik ga in het kort vertellen wat we gezien hebben en wat we ervan vonden. Oja, en natuurlijk een paar foto's en misschien als laatste nog een paar nummers die de bands gespeeld hebben ;-)

Dry the River
.
Het festival begon om 1 uur, echter waren wij toen nog niet zover en kwamen pas rond half 3 aan. Helaas waren de 2 bands Splendid en Wooden Saints toen al geweest, maar de Engelse rockband Dry the River zat er nog midden in! Gelukkig hebben we nog een paar nummers kunnen meeproeven, maar omdat deze band op mijn "moet-ik-live-zien-lijstje" stond baalde ik natuurlijk wel dat ik het niet vanaf het begin heb kunnen zien. Enfin, wat ik gezien heb vond ik wel fantastisch. De stem van de zanger klonk precies als op de plaat en het prachtige vioolspel tussen de kneiterharde gitaren door zette mijn haren recht overeind.

Blaudzun
.
Om 4 uur kwam de andere grote band waar we voor kwamen, namelijk Blaudzun! Een paar weken geleden kwam er een special van Blaudzun op tv waar ze een uur lang nummers uit hun concert in het Paard van Troje in Den Haag lieten zien. En omdat toen al bekend gemaakt was dat ze op Parkpop stonden konden we niet wachten deze Nederlandse band uit Arnhem live te zien optreden! En weer keek ik mijn ogen uit. Wat een multitalenten zijn de muzikanten, echt stuk voor stuk. Het laatstverschenen album Heavy Flowers staat bij ons thuis regelmatig op en daarnaast speelden ze ook nummers van voorgaande albums waar ik absoluut niks op tegen had ;-) Een geweldig optreden van een fantastische band!

Bettie Serveert
.
Ook Bettie Serveert speelde rond een uur of 5 op de Jupiler Stage in het Zuiderpark. Omdat mijn vader best fan is besloten we ook hier even te kijken. Dit vonden we allemaal wat minder. De muziek sprak mij in ieder geval niet zo aan dus laten we het hierbij!

Amy Macdonald
.
Na Bettie Serveert zijn we even wat gaan eten buiten het park (het was trouwens door het weer totaal niet druk) en zijn op tijd teruggegaan om Amy Macdonald te zien. Zij speelde om half 9 op de Staedion Stage. Nu was het inmiddels toch best druk geworden, dus ik denk dat velen voor haar kwamen. Ik ben nooit echt fan geweest van Amy Macdonald maar wilde het best een kans geven. Uiteindelijk moet ik toegeven dat het een hartstikke leuk optreden was! Ze had een goede band meegebracht uit Schotland (waar ze vandaan komt) en speelde heel veel leuke nummers. Volgens mij had zij er ook best wel lol in en er waren om me heen veel fans die 'This Is The Life' en 'Mr. Rock & Roll' keihard meezongen (dus zij hadden er waarschijnlijk ook lol in ;-) Anyway, ik ben blij dat ik erbij was :)

Amber & Me :)
.
En tot zover Parkpop 2012! Ik heb dit jaar wel minder gezien dan andere jaren moet ik zeggen, maar wat ik gezien heb vond ik wel helemaal te gek! Als laatste wil ik je nog een paar nummers laten horen van de artiesten die vandaag hebben opgetreden. Was jij erbij en zo ja: wat vond je ervan? Of ben je volgend jaar van de partij? Helaas moet je dan nog even geduld hebben, maar hé, wat is er nou leuker dan een gratis festival in de zomer? (meestal is het zomer in juni ;-)

Tot snel!
Liefs Lisa

Parkpop 2012 by Lisa Greuter on Grooveshark