photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

26 April 2012

Boys & Girls


Wat me steeds vaker opvalt als ik muziek luister is dat duetten tegenwoordig helemaal in zijn. Een zware mannenstem afgewisseld met een wat hogere vrouwenstem. Vooral in de alternatieve sector (waar ik veel naar luister) gebeurt dit de laatste tijd steeds vaker. Eigenlijk vind ik het wel heel mooi! Het is ook even wat anders. Ik ben op zoek gegaan naar de singles van nu waar zowel een man als een vrouw in zingt. Hier komen ze!


Deze kennen we inmiddels allemaal door de reclames van IKEA. Toch weten nog veel mensen niet wie het zingt. Komt 'ie: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros met Home (een hele mond vol). Een lekker liedje die je niet meer uit je hoofd kan krijgen en al best een tijdje meegaat. Dit nummer komt namelijk uit 2009!


En toen kwam daar de tweede grote Megahit binnen bij 3FM! (Home was ook Megahit een tijdje terug) Ook dit nummer roept vrolijke gevoelens bij je op. De uit Ijsland afkomstige band 'Of Monsters And Men' was afgelopen maandag te gast bij Giel in de morgen. Kijk hier hun optredens terug!


Wat een raar liedje blijft dit toch! Toch heb ik 'm erbij gezet omdat er duidelijk sprake is van een duet. "The Cigarette Duet" wel te verstaan!


Of je het een duet kan noemen weet ik niet, maar ook hier is een mannen- én een vrouwenstem te horen! Dit nummer blijft ook wel in je hoofd hangen maar heeft een lekkere vibe. Vooral het einde nurie je voortaan altijd mee.


Een band die absoluut niet mag ontbreken als het op duetten aankomt is dé band van 2009: The XX. Als het goed is komen ze binnenkort weer met een nieuw album, dus dat is afwachten geblazen! Ik kan niet wachten! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...