photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

30 April 2012

City report: Londen



Afgelopen weekend was ik in Londen! Dé stad waar ik van jongs af aan al van droom om naartoe te gaan. Maar dit keer ging ik écht. Met de ferry die op vrijdagmiddag in Hoek van Holland op ons lag te wachten. In dit verslag lees je hoe ik deze korte, maar wel ontzettend leuke stedentrip heb ervaren. Én natuurlijk laat ik je een aantal foto's zien van die dag ;-)




We gingen dus per boot naar Engeland. Daar kregen we een 3-gangen diner en de volgende ochtend een ontbijtbuffet. We meerden aan in de haven van Harwich, waar we op de trein stapten naar Londen. Toen we eenmaal aankwamen gingen we gelijk de stad verkennen. We zorgden ervoor dat we een plattegrond in handen kregen, zijn vervolgens door de hele stad gaan lopen en zochten naar de populaire hotspots van Londen. De Theems, London Eye, Big Ben, Buckingham Palace.. we hebben het allemaal van dichtbij gezien! Het goud in de klok van de Big Ben straalde ondanks het slechte weer (ja, helaas het regende). Qua architectuur keek ik mijn ogen uit. Wat een bloedmooie gebouwen allemaal. In één woord: Wauw!





's Middags was het shopping time! We hebben heel Oxford Street afgestruind en zijn een hoop winkels tegengekomen die niet in Nederland zitten. Ook moest ik een bezoekje aan een platenwinkel brengen om te kijken of ze de cd's van The Pierces verkochten. Helaas niet allemaal (anders had ik die zeker weten ook meegenomen) maar wel de laatste "You & I" had ik te pakken voor maar 6 pond! Ook "Union" van The Boxer Rebellion stond daar in de schappen voor een spotprijsje van 1 pond! Verder heb ik alleen nog een sleutelhanger gekocht op de boot dus ik heb me aardig weten in te houden ;-)





Eind van de middag was het tijd om terug te gaan. Omdat we toch al de hele dag aan het lopen waren dachten we: "dat laatste stukje kan er ook nog wel bij!". Maar inmiddels regende het zo hard dat alles doorweekt was! Hier baalden we natuurlijk allemaal erg van. Je weet dat het vaak regent in Engeland maar je hoopt stiekem toch (als jij er bent) op mooi weer. Omdat het erg krap werd allemaal hielden we een taxi aan en zijn daarmee naar het station gebracht. Dit was dan wel weer leuk omdat het zo'n echte oude Britse taxi was. Snel de trein in en hop, terug naar Harwich, waar de boot die ons terug naar Nederland zou brengen stond te wachten. Na zo'n intensieve dag besloten we vroeg onder de wol te kruipen. We waren gebroken.




Zondag 29 april. Ons laatste ontbijtje op de boot en tevens de laatste dag van de korte vakantie. Rond half 8 's ochtends meerden we aan in de haven van Hoek van Holland en stonden daarmee weer op Nederlandse bodem. Hiermee kwam een einde aan deze leuke ervaring. Of we nog een keer met een cruiseschip zouden gaan weet ik niet (het schommelde echt gigantisch!) maar nog een bezoek aan Londen voor een langere periode sluiten we zeker niet uit. We hebben alle 4 een ontzettend leuke tijd gehad en heel veel mooie dingen mogen zien.



Dit is het zo'n beetje. Niet gek veel maar wel voldoende om je te informeren over deze reis. Als je nog nooit in Londen bent geweest kan ik je zeker aanraden dat te gaan doen. Het is een prachtige stad waar ontzettend veel te zien en te beleven valt. Geloof mij, je gaat er geen spijt van krijgen ;-)

Voor nu een fijne Koninginnedag en tot snel! :)

Liefs Lisa

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...