photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

7 August 2012

Vakantieverslag Zuid-Limburg + Parijs 2012



Zoals beloofd hier mijn uitgebreide vakantieverslag mét foto's! Op zaterdag 21 juli zijn we vertrokken naar het zuiden van het land waar ons eerste hotel in Epen lag te wachten. We genoten gelijk van het prachtige uitzicht wat naar mijn mening nooit zal vervelen! We zijn al ontelbare keren op vakantie geweest in dit gebied omdat het één van onze favoriete plekken van Nederland is. Op zondag zijn we Valkenburg ingeweest die ook geen dag verandert. 's Middags lekkere Limburgse vlaai op een terrasje gegeten en genoten van het heerlijke weer (jawel, het was eindelijk mooi!) Tot zover dag 1!





Maandag 23 juli zijn we (op aanraden van een Blogger die m'n zusje volgt) naar het park Mondo Verde geweest. Dit is een prachtig park van ruim 250.000 m² gelegen in Landgraaf. Zo hebben ze allemaal verschillende wereldtuinen gecreëerd waar je een mooie wandeling door kunt maken. Van Italië tot China, van Oostenrijk tot Portugal, in één woord: Wauw! Daarnaast hebben ze een gigantische tropische kas met heel veel vogels en andere dieren. Echt een aanrader.. en met dat mooie weer had je het gevoel alsof je écht in het buitenland was.








Dinsdag was onze overstap van Epen naar Slenaken en verbleven we in een prachtig Zuid-Afrikaans hotel genaamd: Hotel De La Frontière. Sfeervolle kamers, mooi restaurant en erg aardige eigenaren. Als je overweegt een vakantie te boeken in dit gebied ga dan zeker even op de website kijken. Wij vonden het er in ieder geval erg leuk! 's Middags zijn we dan ein-de-lijk Maastricht ingeweest (één van mijn lievelingssteden!). Daar is onderstaande foto gemaakt ;-) Woensdag was ook erg leuk. We zijn die dag de grens overgestoken en naar het Duitse Aken gereden. Voor mijn zusje is deze stad het ultieme shopparadijs omdat je er heel goed make-up en andere cosmetische dingen kunt scoren (voor een prikkie). Helaas heb ik van deze dag geen foto's maar zo direct zie je een aantal producten die ik die dag gekocht heb ;-)



Naast het feit dat we donderdag wéér de stad in gingen (tja, dat heb je met drie vrouwen in huis hè) ;-) hadden we 's middags ook een High tea van het hotel. We kregen allemaal lekkere Zuid-Afrikaanse hapjes en iedere keer kon je nieuwe exotische smaakjes voor je thee uitproberen. Mmm!




Vrijdag was het inpakdag! Rond 12 uur 's middags verlieten we Slenaken en daarmee dus Zuid-Limburg en zo zat het eerste deel van de vakantie erop. We kwamen 's avonds aan in Parijs en zijn de dag daarna opstap gegaan. Alles hebben we zo'n beetje met de metro gedaan. De auto stond veilig en wel in de parkeergarage en zo hopten wij van station naar station. In het begin vond ik het nog wel even wennen hoor. Een nieuwe stad, mensen die je niet kent, plekken waar je nog nooit bent geweest. Voor m'n zusje was het al de derde keer en mijn ouders zijn er in hun jeugd ook wel eens geweest maar voor mij was alles dus nieuw! En nog steeds was het prachtig weer en hebben we zoveel mooie dingen mogen zien. De Sacre Coeur, het Louvre, de Notre Dame en natuurlijk de Eiffeltoren.. ja, ik stond er nog geen week geleden vlak voor.







Halverwege zondagmiddag (en maandag al helemaal) voelde Parijs zeer vertrouwd. Ik begon dingen te herkennen en had het enorm naar m'n zin. Ik vond alles mooi. Eigenlijk net als wat ik in Londen had had ik nu weer. De architectuur, de cultuur.. Parijs bruist zoveel meer dan een bruisbal voor in bad! Ik denk dat de Eiffeltoren 's avonds toch wel het meeste indruk op me heeft gemaakt. Je hoort zoveel verhalen en je ziet zoveel foto's van dit monument maar het met je eigen ogen zien blijft het allermooist en meest bijzonder. Ook aan winkels was zeker geen gebrek. De mooiste warenhuizen met de duurste merken hebben we toch even snel van dichtbij gezien. Voor de lol nog wat prijskaartjes omgedraaid en staan kwijlen voor etalages van Dior en Louis Vuitton. Verder zijn we nog met het treintje naar wat mooie plekken zoals de Sacre Coeur en de Moulin Rouge gereden en hebben we maandag een boottocht gedaan over de Seine.








We wilden allemaal niet maar maandagavond moesten we écht Parijs verlaten. Daarmee kwam een einde aan deze heerlijke vakantie. Dit jaar dus niet twee weken chillen in de Côte d'Azur of in een ander warm land maar gewoon 10 dagen continu op stap en veel leuke dingen doen. Tot op de dag van vandaag missen we Parijs allemaal. Toch weet ik honderd procent zeker dat het niet bij één keer zal blijven. Ik weet niet wanneer maar ik ga zeker nog een keer terug voor een langere periode.

Dit was mijn vakantieverslag van de zomer van 2012. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en hoor graag je reactie! :-)

Liefs Lisa


(v.l.n.r.):
1. Baret "I ♥ Paris" | 2. Laptop Sleeve Case Logic Pink | 3. Sleuthanger "Paris" | 4. CD: R.E.M. - Part Lies, Part heart, Part truth, Part garbage 1982-2011 | 5. CD: Milow - North and South | 6. Muismat "I ♥ Paris" | 7. Mi Moneda ketting

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...