photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

12 August 2011

The Pierces

Dearest,

Ongeveer een jaar geleden heb ik de 2 zussen Allison en Catherine Pierce genaamd; 'The Pierces' ontdekt. Muzikale heldinnen met een passie voor folklore en gevoel voor stijl, dat is het eerste wat in me opkomt als ik aan The Pierces denk. Het is je dan ook vast niet ontgaan dat ze tussen 'My Musical Heroes' staan op mijn Music Page én een eigen button hebben naast The Killers. Ik vind het super leuk om een artikel hierover te schrijven en jullie kennis te laten maken met hen, hun muziek en achtergrond.



Catherine en Allison Pierce zijn geboren en getogen in Birmingham, Alabama. Muziek, dans en expressie werd bij hen met de paplepel ingegoten. Hun vader is zelf muzikant en speelt bij verschillende bandjes terwijl hun moeder het witte doek siert als schilder en kunstenaar. Al op jonge leeftijd starten de zusjes met balletles en zijn naast hun carrière als muzikant ook professioneel ballerina!




The Pierces - The Pierces (2000)



1. The Way
2. Nobody Knows
3. One For Me
4. I Don't Need You
5. I Feel Nothing
6. Be Alright
7. Take You Home
8. Waiting
9. Blood
10. Jeffrey
11. Wake You Up
12. I'll Be Dreaming
13. Let You Go

The Pierces, hun debuutalbum uit 2000. Opgestuurd naar de grootste platenbazen in Nashville, Tennessee, niet in productie genomen. Zonde, want op dit album hoor je al hoe goed ze zijn! Toch zijn de meiden niet bij de pakken neer gaan zitten en slaan 5 jaar later met hun tweede album 'Light Of The Moon' genadeloos terug, én met succes..


The Pierces - Light Of The Moon (2005)



1. Space Song
2. Tonight
3. Save Me
4. Patience
5. A Way to Us
6. Louisa
7. Give It All Back
8. Beautiful Thing
9. You're Right
10. I Don't Mind
11. I Should've Known

Light Of The Moon heeft een iets meer poppie-achtige sound maar wel weer hun vertrouwde teksten en mooie melodieën. De meiden tekenden hun contract bij Universal en 'The Pierces' was born in America. Single 'A Way to Us' staat een paar weken in de Amerikaanse hitlijsten en er verschijnt een videoclip.


The Pierces - Thirteen Tales Of Love And Revenge (2007)



1. Secret
2. Boring
3. Sticks & Stones
4. Lights On
5. Lies
6. Turn On Billie
7. Ruin
8. Three Wishes
9. Power Of
10. Kill, Kill, Kill!
11. It Was You
12. Boy in a Rock and Rock an Roll Band
13. Go to Heaven

Het album waarmee ik ze heb leren kennen, Thirteen Tales Of Love And Revenge, komt hoog binnen in de hitlijsten en heeft een frisse edgy sound. Er worden 4 singles uitgebracht mét videoclip en de meiden lijken het helemaal te gaan maken in zowel Amerika als Engeland. Ze verschijnen op tv en hun nummers worden veel gebruikt in de tunes van Gossip Girl, Dexter, Charmed en Ghost Whisperer. Ook wordt 'Secret' ingezet als titelsong voor de meidenserie 'Pretty Little Liars' en nemen ze een duet op met de Amerikaanse rockgroep 'All American Rejects'. De nummers van Thirteen Tales Of Love And Revenge zijn heerlijke meezingliedjes en kan worden onderverdeeld tot pop/rock als folk/alternative.








The Pierces - You & I



1. You'll Be Mine
2. I Will Not Be Forgotten
3. Love You More
4. We Are Stars
5. Glorious
6. The Good Samaritan
7. Kissing You Goodbye
8. Close My Eyes
9. Space & Time
10. Drag You Down
11. I Put Your Records On

We hebben er even op moeten wachten maar sinds 30 mei dit jaar ligt ie in de winkel, het vierde album van The Pierces, genaamd; 'You & I'. Op dit album kunnen we weer horen hoe geweldig ze zijn. Folk all-over! De hippie tijd is terug van weggeweest. Pop op een lager pitje zetten en meer van zichzelf laten zien met dit prachtige album. Ik heb in de maanden voordat het album officieel uitkwam The Pierces op de voet gevolgd. Ik haalde hun EP, Love You More in huis en was opslag verliefd op 'To The Grave'. Ik vind het dan ook echt super jammer dat dit geweldige nummer (wat doet denken aan Mumford & Sons) niet op het album staat. Desondanks is het album geweldig en ik draai 'm bijna elke dag.









M'n zusje, Amber en ik, hebben het er al een tijdje over, een bandje starten. Maar ja, hoe pak je zoiets aan? Ik kan wel aardig zingen, maar Amber zal op gitaarles moeten en waar vinden we in vredesnaam de andere bandleden? O ja, een naam, hm.. daar komen we ook niet echt uit :P Maar één ding weten we wel zeker.. het genre. Twee zussen a la The Pierces, dat kent Nederland nog niet. En dat ze The Pierces opzich niet kennen vind ik al schandalig genoeg! Deze twee meiden hebben zoveel talent en maken prachtige muziek die ik elke dag met liefde draai. We gaan binnenkort met z'n tweeën eropuit, naar New Castle, shoppen natuurlijk, maar ook een bezoek brengen aan een optreden van The Pierces. Want hen live zien, dat moet ik als fan natuurlijk gewoon gedaan hebben!



Ik hoop dat je m'n artikel leuk vond om te lezen en je enthousiast bent geworden over The Pierces. Ik zeg, hoe meer fans hier in Nederland, hoe groter de kans is dat ze hier ook op tournee gaan!

Op You & I na, zijn de albums helaas tijdelijk niet leverbaar bij Bol.com. Maar je kunt natuurlijk wel altijd een kijkje nemen op hun website, Spotify of gewoon filmpjes kijken en beluisteren via Youtube.

Dit was het voor nu, ik zie jullie allemaal snel weer :)


Liefs Lisa

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...