photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

18 August 2011

Western Style

Hi there!

The XX (bekend van hun hit 'Islands'), is uitgeroepen tot ultieme alternative band van 2009. Deze bloedmooie cd heb ik compleet grijs gedraaid. En dan met name, Infinity. Elke keer als ik dat nummer hoor krijg ik kippenvel en staat alles even stil. De melodie is zo mooi en rustig, maar tegelijkertijd ook heel erg bekend! Waar doet het jou aan denken als je het hoort?





Toen wist ik het! Mijn moeder draaide vroeger heel vaak Chris Isaak, misschien een bekende naam in de oren. Chris Isaak heeft grote hits op zijn naam staan waar 'Wicked Game' vrijwel één van de bekendste is. En daar viel het kwartje! De melodie van Infinity lijkt/is bijna gekopieerd van Wicked Game van Chris Isaak! En dat niet alleen.. Als ik die melodie hoor komen er cowboy gevoelens naar boven en zie ik mannen met cowboyhoeden en sigaretten in hun mondhoek voor me. Als ik dan mijn ogen weer open zit ik niet in een westere bar maar gewoon thuis, in mijn bureaustoel, achter mijn laptop. Hm.





Niet alleen The XX, ook mijn nieuwe aanwist: 'The Boxer Rebellion' bekend van hun hits voor Grey's Anatomy en de titelsong voor 'Going The Distance' met Drew Barrymore en Justin Long heeft in één nummer (mijn favo nummer) invloeden gebruikt van die prachtige westerse stijl a la Chris Isaak. Ik krijg gewoon geen genoeg van dat nummer, evenmin ik genoeg krijg van Infinity. Wat misschien wel bijna net zo mooi is.

Goed, dat was het weer voor vandaag. Ik doe nog even mijn ogen dicht en geniet van deze prachtige nummers.


Liefs Lisa



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...