photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

6 August 2011

Vakantieverslag Tenerife 2011

Hi there!

Hier mijn beloofde vakantieverslag van Tenerife. Allereerst wil ik zeggen dat het een overheerlijke vakantie was waar ik heel goed op terugkijk. Ik kan Tenerife als vakantieland dan ook aan iedereen aanbevelen, want er is werkelijk van alles te doen!

Maandag 18 juli: (Heenreis) De laatste keer dat ik met het vliegtuig op vakantie ben geweest was in 2000 naar Zuid Spanje. 11 jaar geleden dus. En omdat ik stiekem een klein beetje vliegangst heb vond ik het best wel spannend om weer te gaan vliegen! We werden rond half 4 ’s nachts opgehaald met de taxi, hebben op Schiphol nog even koffie gedronken en om half 6 zaten we al in de lucht! De vlucht verliep heel soepel. Muziek geluisterd en wat naar buiten gekeken. Het was gelijk al bloedje heet toen we aankwamen. Met de bus zijn we naar ons appartementenhotel ‘Santa Maria’ in Costa Adeje gebracht. Spullen uitgepakt en een rondje gelopen. ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij Gordon Ramsey’s, vlakbij het hotel. Voor slechts 7,95 had je een 3 gangen diner, wat ontzettend lekker was!


Dinsdag 19 juli zijn we ’s middags naar het strand geweest (en gelijk heel erg verbrand natuurlijk :P) en ’s avonds zijn we naar Playa de las Americas gelopen. Dit is dé badplaats van Tenerife, groot, luxe en gezellig. Hier hebben we een hapje gegeten bij een aardig mannetje wat een beetje Nederlands sprak (ah..) en zijn hier later nog een keer terug geweest.


Woensdag 20 juli was het qua weer wat minder, dus zijn we naar Adeje zelf gelopen (ja, we hebben heel veel gelopen;) Mooie foto’s gemaakt, boodschappen bij het plaatselijke supermarktje gedaan en op het grote balkon met het o zo mooie uitzicht gegeten.


Donderdag 21 juli was het marktdag in Adeje! En omdat wij altijd in ons program van de vakantie marktjes bezoeken hebben staan, lieten we deze natuurlijk niet aan ons voorbij gaan! Papa heeft ook nog een top aankoop gedaan. Zie foto. Daarna hebben we de bus gepakt naar Los Christianos (dat ligt tegen Playa de las Americas aan) Maar eigenlijk zaten we wel lekker en we hadden geen idee dat we de halte allang voorbij waren gegaan en dus kwamen we uit op het onderste puntje van het eiland; Los Silencio. Een heel saai dorp waar werkelijk NIKS te doen was. Snel maar weer terug gegaan dus ;)


Vrijdag 22 juli was zwembaddag! Heerlijk met een goed boek en muziek op, op een bedje bij het zwembad gelegen. Zalig! ´s Avonds daarentegen gingen we de hort op en kwamen uit bij een Engelse pub (want die zitten daar in overvloed!) Daar zaten we lekker aan de cocktails en heb ik nog even James Morrison en Adele gezongen. Nice :)


Zaterdag 23 juli (eerste week zit er alweer bijna op :( hebben we nog een poging gedaan Los Christianos te ontdekken. Lekker ijsje gegeten en bij de haven gekeken. En natuurlijk weer veel foto’s gemaakt ;)


Dinsdag 26 juli was de dag dat ik gerold ben. Je kan je dus wel voorstellen dat deze dag compleet in het water viel. Het was de eerste van de drie dagen dat we een autootje hadden gehuurd en erop uit trokken. We gingen door de bergen naar vulkaan de Teide. We zijn onderweg een aantal keer gestopt en bij één van die stops is het waarschijnlijk gebeurd. Telefoon én portemonnee met ID kaart weg. We konden niets anders doen dan terugrijden, alles laten blokkeren, aangifte doen en deze vreselijke dag vergeten. Voor mij was het nog het aller-moeilijkst. In kon aan niets anders denken dan hoe die hufter met mijn mobiel zit te spelen! Toch moest en zou ik het van me afzetten. Hij had mijn mobiel en portemonnee, ik kon hem niet ook mijn vakantie van me afpakken! Verder was de vulkaan natuurlijk prachtig, maar dat dit gebeurd is vind ik nog steeds onvoorstelbaar.


Woensdag 27 juli. We trokken er weer op uit met onze Fiat Panda. Door de bergen zijn we naar de kloof van Masca gereden. Waar je de wolken over de bergen ziet stromen en het uitzicht te mooi om waard te zijn is. Stops gemaakt in Garechico en Icod (waar de drakenbloedboom en tevens oudste boom ter wereld staat) en geëindigd in Puerto de la Cruz. Een grote badplaats waar veel te doen is. Ook hier weer lekker uit eten geweest en daarna over de snelweg terug naar ons appartement gereden.




Donderdag 28 juli, de dag van het Loro Parque! Mijn opa en oma en oom en tante zijn al een aantal keer op Tenerife geweest en raadden ons absoluut aan om naar het Loro Parque te gaan. Wat een schitterende dag was dit. Zeker één van de hoogtepunten. De mooiste shows met dolfijnen en orka’s, papegaaien en nog veel meer. Een prachtig park waar ik graag nog een keer naartoe terug wil.



Vrijdag 29 juli zijn we naar Santa Cruz geweest. Bijna net zo groot als Den Haag en ligt in het noorden van het eiland. Hier zijn we naar Ikea geweest, Media Markt en nog een heel vet winkelcentrum waar ik natuurlijk weer uitgebreid geshopt heb. Weer dus een super leuke dag achter de rug!

Zaterdag 30 juli zijn we de zee opgegaan met de Peter Pan schip. We gingen dolfijnen en walvissen spotten en we kregen eten op de boot. Toch waren de golven hoger dan men dacht en er werden dus een hoop mensen (waaronder mijn vader) zeeziek. Ik gelukkig niet :) en ik heb heel wat dolfijntjes zien zwemmen vlak naast de boot. Ook het eten was lekker en de bemanning was heel aardig. Eenmaal terug op het land moest m’n vader even bijkomen en zijn we rustig teruggelopen (met heel veel stops) van Los Christianos naar Costa Adeje (en dat is een heel eind kan ik je vertellen!)



Maandag 1 augustus: (Terugreis) Zondag nog heerlijk naar het strand geweest en ’s avonds weer lekker gegeten bij Gordon Ramsey’s, maar vandaag moesten we dan echt terug naar Nederland :( ’s Middags nog even gelegen aan het zwembad en rond een uur of 5 werden we opgehaald met de bus en naar het vliegveld gebracht. Daar bleek dat we een uur vertraging hadden en we verveelden ons dan ook rot. Eenmaal in het vliegtuig heb ik nog 2 films gekeken en verliep de reis sneller dan gedacht. Toen moesten we van Schiphol nog thuis zien te komen. Na eerst al ruim een uur op onze koffers te hebben gewacht duurde het ook ruim 50 minuten voordat de bus naar Haarlem kwam. Phoe, zware nacht. Ik lag dan ook pas om half 6 in bed :P En dat terwijl ik om 5 uur de dag erna alweer moest werken bij Ikea.

Al met al was het een heerlijke vakantie om nooit te vergeten. Het was de laatste samen met m’n ouders en zusje. Volgend jaar zien we wel weer. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en je zelf ook enthousiast bent geworden om Tenerife te bezoeken. Ik kan het je echt aanraden ;)


Liefs Lisa

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...