photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png
Showing posts with label duet. Show all posts
Showing posts with label duet. Show all posts

26 April 2012

Boys & Girls


Wat me steeds vaker opvalt als ik muziek luister is dat duetten tegenwoordig helemaal in zijn. Een zware mannenstem afgewisseld met een wat hogere vrouwenstem. Vooral in de alternatieve sector (waar ik veel naar luister) gebeurt dit de laatste tijd steeds vaker. Eigenlijk vind ik het wel heel mooi! Het is ook even wat anders. Ik ben op zoek gegaan naar de singles van nu waar zowel een man als een vrouw in zingt. Hier komen ze!


Deze kennen we inmiddels allemaal door de reclames van IKEA. Toch weten nog veel mensen niet wie het zingt. Komt 'ie: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros met Home (een hele mond vol). Een lekker liedje die je niet meer uit je hoofd kan krijgen en al best een tijdje meegaat. Dit nummer komt namelijk uit 2009!


En toen kwam daar de tweede grote Megahit binnen bij 3FM! (Home was ook Megahit een tijdje terug) Ook dit nummer roept vrolijke gevoelens bij je op. De uit Ijsland afkomstige band 'Of Monsters And Men' was afgelopen maandag te gast bij Giel in de morgen. Kijk hier hun optredens terug!


Wat een raar liedje blijft dit toch! Toch heb ik 'm erbij gezet omdat er duidelijk sprake is van een duet. "The Cigarette Duet" wel te verstaan!


Of je het een duet kan noemen weet ik niet, maar ook hier is een mannen- én een vrouwenstem te horen! Dit nummer blijft ook wel in je hoofd hangen maar heeft een lekkere vibe. Vooral het einde nurie je voortaan altijd mee.


Een band die absoluut niet mag ontbreken als het op duetten aankomt is dé band van 2009: The XX. Als het goed is komen ze binnenkort weer met een nieuw album, dus dat is afwachten geblazen! Ik kan niet wachten! :)

16 October 2011

Up

Niet de film maar de nieuwe single van het pas verschenen album 'The Awakening' van James Morrison. In duet met rising star Jessie J. Voordat het album uitkwam zag ik op Twitter al dat er iets speelde tussen die twee. En ja hoor, na het verschijnen van het album werd mijn gedachte bevestigd. Ik vind het persoonlijk niet het mooiste nummer van de cd maar wel weer eentje met een echte JM stempel. De clip is sinds gisteren verschenen op Youtube en is zeker niet verkeerd. Alhoewel het wel erg doet denken aan Broken Strings, zijn duet met Nelly Furtado. Al met al vind ik het een heel mooi nummer waarin hun stemmen allebei goed uitkomen. En, daarnaast is het album ook niet verkeerd! Ik moet eerlijk toegeven dat ik 'm nog niet zo heel veel heb geluisterd, maar dat zeker wel van plan ben! En ik sta natuurlijk te springen op het concert in de HMH Amsterdam op 16 maart volgend jaar.

Wat vind jij persoonlijk van het nummer? Of kan je nog geen genoeg krijgen van Slave To The Music? Ga er 'ns goed voor zitten en open je hart voor James Morrison. Iets wat ik al heel lang geleden gedaan heb ;-)


Liefs Lisa



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...