Ooohh, mijn dag kan echt niet meer stuk! Eerst al vorige week donderdag toen ik de kaarten voor The Killers, op 11 maart 2013 in de Ziggo Dome bestelde en nu mijn andere lievelingsband Mumford & Sons. Vanmorgen om 10 uur startte de verkoop van het concert, ook in de Ziggo Dome, slechts een paar week later (30 maart 2013). En ja hoor, ook dit keer is het me gelukt om kaarten te bemachtigen! Om half 10 had ik mijn computer opgestart en ging meteen naar de ticket-website. Daar werd ik in de wachtrij geplaatst waardoor ik weer dat gevoel van vorig jaar kreeg. De rij voor de kaarten van Lowlands. Ik tikte de minuten af en was niet achter m'n computer weg te slaan. Om 10 over 10 was ik dan ein-de-lijk aan de beurt. In eerste instantie wilden wij (ik, m'n ouders en zusje) het liefst staanplaatsen, maar deze én de eersterangs-kaarten waren in één klap uitverkocht. Kun je nagaan hoe graag mensen deze band – deze wereldband – live willen zien! Ik was zo blij dat het gelukt was. Ook al zitten we misschien niet helemaal naar ons zin, er zijn zoveel mensen die geen kaartje hebben en wel heel graag wilden, dat ik me eigenlijk wel bevoorrecht voel :) Met dit bericht en de clip van het prachtige nummer Lover Of The Light sluit ik deze blog af.
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe! Oh, en als je nog wilt mee discussiëren over dit onderwerp, be my guest! ;-)
Afgelopen maandag had ik de presentatie van mijn eerste website als CMD'er! Voor het vak Internetstandaarden moest je een website maken over je favoriete boek. Ik wist al vrij snel dat ik voor Ken je me nog? van Sophie Kinsella zou gaan. Dit boek heb ik drie jaar geleden gelezen op vakantie en heeft zo'n indruk op me gemaakt dat ik 'm eigenlijk wel nog een keer zou willen lezen!
Omdat de kaft van het boek uit heel veel mooie, felle kleuren bestaat wilde ik hier ook iets mee doen voor de site. Dit omdat men dan gelijk de link legt tussen de website en het boek. Daarnaast moest het aan een aantal eisen voldoen waar ik je verder niet mee zal vervelen ;-) Ik ben er in ieder geval erg blij mee en stiekem best wel een beetje trots op dat me dit in zo'n korte tijd is gelukt.
Normaal gesproken doe ik dit niet zo snel, maar ik ben toch wel zo onder de indruk van het nieuwe album van de Nederlandse band Moke. Collider heet 'ie en het is inmiddels het derde album na Shorland (2007) en The Long & Dangerous Sea (2009) die ook allebei fantastisch zijn. Soms heb je van die bands die presteren het gewoon keer op keer om een waanzinnig album af te leveren (dat zeker niet onderdoet voor de rest). Kijk naar bands als The Fray bijvoorbeeld. Hun laatste album Scars & Stories is wederom geweldig maar hoor je niet zoveel over in de media. Jammer! Anyway, de laatste keer dat ik Moke live heb gezien was in maart 2010, ruim twee jaar geleden dus. Ik vind, helemaal nu met het nieuwe album, dat het best wel weer tijd wordt voor een concertje, tussen het huiswerk voor school en werk in het weekend, door. Nou, dat is gelukt! En niet in het Patronaat wat je misschien zou verwachten (omdat dat eigenlijk mijn thuisbasis is). Volgende week ga ik drie dagen op vakantie in eigen land (dat noem ik nou een voordeel van schoolvakanties!). We verblijven in een hotel in de buurt van Enschede, Overijssel. Een provincie waar ik niet elke dag kom. Nu zag ik dat Moke niet in Haarlem optreedt, maar wel in Deventer, wat erg vlakbij is én het op een dag valt dat wij daar zijn, namelijk vrijdag 26 oktober. Ik zag het al helemaal zitten: 's middags Deventer in en 's avonds een hapje eten met als afsluiter een concert van Moke! 'k Heb er zin in!
Over de cd: (want daar gaat deze blog natuurlijk over) horen we weer die vertrouwde Moke-sound terug. Er is gewoon iets magisch met die muziek dat je het én onmiddellijk herkent én je altijd zin krijgt om te dansen (althans, dat zijn mijn belevingen ;-). Ik ben ook echt een melodieën-mens en dat zit bij de muziek van Moke altijd wel goed. Burning The Ground, wat hun huidige single is, hoor je vaak op de radio en dat is ook niet zo gek. Verder vind ik Scratch Marks, I've Got Silence You've Got Sound en Sing On ook echt prachtige nummers die ik de hele dag door wel kan draaien. Ik zal je niet langer in spanning houden, hieronder kun je de nummers één voor één beluisteren. Ik weet in ieder geval wat er op mijn verjaardagslijstje komt te staan! ;-)
En zo is er weer een week voorbij gegaan! En wat voor één! Deze week was namelijk de eerste week op mijn nieuwe school. Misschien heb ik het verteld, misschien niet maar ik ben zojuist begonnen aan de opleiding Communication & Multimedia Design aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik ben heel blij en trots dat ik deze studie mag doen. Ik heb er maandenlang naar uitgekeken en deze week was het dan eindelijk zover. Het begon eigenlijk vorig weekend al met een gezellig introkamp waar je je voor kon opgeven. Tijdens dit weekend heb ik veel nieuwe mensen ontmoet en deden we daarnaast leuke activiteiten en bouwden we 's avonds met z'n allen een feestje! Maar maandag 3 september was het back to reality en ging de studie écht van start. We zijn natuurlijk begonnen met kennismaken en meteen daarna aan het project "CMD Aan" begonnen. Dit is een teamproject waarbij je leert samen te werken en bezig bent met het realiseren van je idee. Ik ga niet in details treden maar het is een leuk en spannend project kan ik je vertellen! Deze week zijn we in ieder geval volop bezig geweest en hadden daarnaast verschillende hoorcollege's die met het project in verband staan. Kortom, een leuke, leerzame week. Door naar week 2!
Voor nu een heel fijn (zonnig en warm!) weekend en tot snel!
Zo, hoe is 't met jullie? Ik heb een drukke maar wel erg leuke week achter de rug! Sinds kort heb ik een nieuwe baan, een bijbaan naast m'n studie weliswaar maar toch.. een baan! Ik ben begin augustus aangenomen bij Flying Tiger. Dit is een Deens bedrijf dat verspreidt over heel Europa (en sinds kort zelfs in Japan) zit. Er zijn slechts vijf filialen in Nederland, waaronder nu dus één in my hometown Haarlem! Tiger is een winkel waar je altijd slaagt. Van accessoires in huis tot aan speelgoed voor de kids, van media (zoals iPhone hoesjes en opladers) tot verzorging. Verder liggen de prijzen lekker laag en hangt er een fijne sfeer in de winkel. Na Xenos en IKEA een ideale winkel voor mij dus! Deze week waren we druk bezig met het inrichten (en klaarmaken) van de winkel. Vandaag is de officiele opening dus mocht je in de buurt zijn ga dan zeker even langs!
Verder begint de "Lowlands-heimwee" langzamerhand af te nemen (ongelofelijk dat het nu precies een week geleden is!) en komt de start van mijn studie (waaronder het introductieweekend) steeds dichterbij! Yeah! Maar goed, eerst even bijkomen en genieten van het weekend. Heb jij nog leuke plannen?
Vrijdag 17, zaterdag 18 en zondag 19 augustus vond in Biddinghuizen de 20e editie van het grootste festival van Nederland plaats: Lowlands! Ik en mijn zusje Amber waren erbij (beiden voor het eerst) en we hebben een ongelofelijke tijd beleefd. In dit Live report mijn verslag van Lowlands van afgelopen weekend. Maar we beginnen natuurlijk met wat foto's!
Vrijdag 17 augustus: Aankomstdag! Met best wel een beetje zenuwen in de buik vertrokken we 's ochtends rond 8 uur en reden we recht op het polderlandschap af. Gelukkig stonden we niet in de file omdat veel mensen donderdagavond al gingen dus dat was weer mooi meegenomen! We werden afgezet en zijn een plekje gaan zoeken waar we onze tent hebben opgezet. Rond het middaguur zijn we naar het festivalterrein gelopen. Samen met 50.000 man stonden we te wachten tot eindelijk de hekken naar de grootste tent (de Alpha) open gingen. Hier vond namelijk de opening plaats. Het eerste concert wat we daar gezien hebben was van Go Back To The Zoo en was ontzettend gaaf. Van vuurwerk tot vliegende confetti, het was heel speciaal. Daarna zijn we het terrein gaan verkennen. Alle tenten ontdekken en zien wat er nog meer zoal te doen is. Maar, we komen natuurlijk naar Lowlands voor de muziek! Samen hadden we van te voren al uitgestippeld welke bands we graag wilden zien. The Gaslight Anthem was er voor mij één van maar viel erg tegen dus daar zijn we halverwege weggegaan. Verder speelde er 's middags een klein indie bandje uit New York in de India tent. The Antlers heten ze en ze maken heel melancholische muziek (erg tof!) Dat concert hebben we niet afgekeken omdat we allebei graag Ben Howard wilden zien die een paar tenten verderop (in de Grolsch) speelde. Helaas dachten meer mensen dat en dus stonden we helemaal achteraan (minpuntje). Omdat we niks konden zien en de band waar Amber gek van is (Bloc Party) in de Alpha zou optreden lieten we Ben Howard voor wat het is en zijn naar de Alpha gelopen. Het concert van Bloc Party was wel oké. Ik ben niet echt fan maar Amber stond echt te genieten dus dat was fijn voor haar :) Na Bloc Party kwam een band waar wij wél allebei fan van zijn: The Black Keys. Jammer genoeg viel dit concert volledig in water. Door het snikhete weer en de springende mensen zijn we eerder weggegaan. We hielden het er niet langer uit. Ook vond ik ze niet erg goed. Hij vergat vaak z'n tekst en deden niet echt wat bijzonders met hun nummers. Jammer! Het liep tegen twaalven en zijn nog een rondje over het terrein gelopen. Maar al snel gingen we terug naar de camping en zijn lekker gaan slapen!
Go Back To The Zoo
The Gaslight Anthem
The Antlers
The Black Keys
Zaterdag 18 augustus: Dag 2 van ons Lowlands-weekendje! Ook vandaag stonden weer een leuk aantal bandjes op ons program! Om half 2 opende een band waar Amber en ik ontzettend benieuwd naar waren, namelijk BOTM #11: Alt-J! En wauw, wat hebben we hier van genoten zeg! Voor zulke jonge jongens deden ze het echt fantastisch. Voor één nummer hadden ze zelfs even het koor van The Kyteman Orchestra geleend. Het verbaast me niks dat zij van 3 voor 12 een 9 kregen voor hun optreden. Na Alt-J kwam er een paar uur niks en zijn Amber en ik gaan chillen (dat was ook wel nodig gezien het warme weer). Rond half 6 kwam er weer een band die we beiden heel graag wilden zien: Blaudzun! Op Parkpop dit jaar, voor het eerst live gezien en héél veel zin om ze dit keer weer te zien! En wat was het weer fantastisch. Een band van top niveau! Na Blaudzun kwam een vrouwelijke artiest uit Noorwegen genaamd: Ane Brun. Omdat we de avond ervoor Feist gemist hadden waren we eigenlijk wel benieuwd naar deze muziek. We hadden het allebei wel een keer geluisterd op Spotify maar verder kenden we haar en haar muziek eigenlijk helemaal niet zo goed. Na afloop van het concert waren we even stil. We waren allebei zo flabbergasted van wat we net gezien hadden! Het was heel magisch en de manier hoe ze danste en haar fantastische band haar begeleidde... Het was een prachtige show waar we allebei ontzettend van hebben genoten. Rond 8 uur 's avonds was eindelijk de warme zon verdwenen en zijn we voor de India tent (waar op dat moment Of Monsters and Men optrad) gaan zitten en hebben gegeten. En tot zover dag 2! Niet in de Alpha geweest maar wel heel veel mooie dingen gezien.
Alt-J
Blaudzun
Blaudzun en Ane Brun
Ane Brun
Zondag 19 augustus: Dag 3 en tevens de laatste dag van dit geweldige festival! Maar misschien wel ook de dag met de leukste programmering. Zo opende om half 2 de band waar ik (sinds ik ze gezien heb in Bitterzoet) helemaal verliefd op ben: Boy & Bear! (ook BOTM!) En wat was dat weer heerlijk! Ondanks de hitte in de India tent speelden Boy & Bear de sterren van de hemel. Puur genieten! Vervolgens zijn Amber en ik de schaduw weer gaan opzoeken en om half 5 naar de Bravo tent gegaan om daar Miike Snow te zien spelen. Ook toen dit concert afgelopen was moesten we allebei even bijkomen. Wat was dat ongelofelijk gaaf zeg! Wat een harde krachtige band.. ik had nog nooit in m´n leven zoiets gezien. Ik vond het in één woord geweldig! En het hield maar niet op! Om half 8 stond The Shins voor m´n neus op te treden! Wat ook echt genieten was. Maar na The Shins kwam er weer iets waar mijn mond van openviel: The xx, een band die niet te omschrijven valt. Ze hadden een prachtig decor gebouwd en er werd een soort lichtshow gecreëerd wat perfect bij de muziek paste. Na het zien van dit fantastische concert was de cirkel helemaal rond. En daarmee kwam ook een einde aan de reeks concerten die we de afgelopen dagen hebben gezien. Als ik moest kiezen vond ik Miike Snow het allerbeste maar Ane Brun en The xx delen een gedeelde tweede plaats.
Boy & Bear
Miike Snow
The Shins
The xx
Wat een fantastisch weekend heb ik gehad, sowieso de allerleukste van dit jaar! Op het moment dat we maandag aan het inpakken waren beseften we pas dat het echt voorbij is. Het was mijn eerste keer Lowlands maar zeker niet de laatste keer! Ik vind het een geweldig festival met de beste sfeer en vetste muziek. Lowlands is een plek waar alle alternatieve muziekliefhebbers uit heel Nederland voor drie dagen bij elkaar zijn en hun passie met elkaar delen. Klinkt misschien een beetje poëtisch maar zo zie ik dat wel een beetje ;-) Ik zeg: volgend jaar weer!
Je hebt vast wel 'ns gehoord van Tumblr. Het lijkt op Blogger maar is net even anders. Als ik een verschil moet noemen dan denk ik aan Blogger; meer een website idee waar je heel makkelijk je content kwijt kunt en Tumblr; een site waar je op een mooie manier foto's en andere animaties kan laten zien. Ik heb al heel lang een Tumblr-account en gebruik deze eigenlijk alleen voor inspiratie. Zelf deed ik er niet zoveel mee. Maar daar is afgelopen week verandering ingekomen. Ik besloot de boel wat op te leuken door een nieuwe template toe te passen en al mijn gelikede foto's te rebloggen op mijn eigen Tumblr page. Daarnaast heb ik er een nieuw naamkaartje aangehangen: Design Plaid, met als slogan: A blanket full of inspiration! Omdat het best een hoop werk was om alle 750 foto's die ik verzamelde opnieuw te publiceren is bloggen bij Design by LISA er een beetje bij ingeschoten :$ (sorry for that!) Maar niet getreurd, ik heb (voor zover ik weet) nog steeds zomervakantie en plenty of time om nieuwe blogs te schrijven! ;-)
Ben je eigenlijk wel nieuwsgierig naar mijn Tumblr page? Klik dan hier om doorgelinkt te worden naar Design Plaid. Ook heb ik as you can see nieuwe buttons gemaakt waaronder eentje die naar Tumblr gaat. Tip: je kunt me volgen als je wil! ;-)
Juni is de maand dat we de lente inruilen voor de zomer, dat we de langste dag tegemoet gaan én dat de zomervakantie steeds meer dichterbij komt! Daarnaast vindt op zondag 24 juni de 32e editie van Parkpop in het Zuiderpark in Den Haag plaats. Ook bestaat Design by LISA die dag precies één jaar! Om maar niet te zwijgen over het EK voetbal spektakel wat half juni weer begint. Kortom, genoeg leuke dingen in het vooruitzicht! Heb jij nog leuke plannen voor dit weekend? Ik ben bang alleen maar aan m'n huiswerk te zitten. De deadline van 14 juni waarop het project klaar moet zijn komt ineens zo dichtbij! Vandaag heb ik in ieder geval een leuke borrel op m'n oude stagebedrijf. Dat wordt vast gezellig!
En dat was alweer de tweede week van mei! Zou het cliché klinken als ik zeg: "Wat gaat de tijd toch snel!" ;-) Iemand nog leuke plannen voor dit weekend? Vergeet niet zondag je moeder in het zonnetje te zetten, want dan is het weer Moederdag! Onze jaarlijkse traditie op Moederdag is een bezoek brengen aan Noordwijk, een toeristisch plaatsje langs de kust. Vraag me niet hoe we daar opgekomen zijn maar we slagen er ieder jaar in daar naartoe te gaan. Even rondsnuffelen in het stadje, een ijsje eten op het terras en natuurlijk naar de zee kijken, die dan nog heel guur en koud is. Heb jij ook van die rare Moederdag-tradities? Of houd je het bij een ontbijtje op bed met een cadeautje na afloop?
Morgen is het Bevrijdingsdag! Dé dag dat we onze vrijheid vieren. Jaarlijks staan de grote steden hierbij stil en geven een spectaculair muzikaal feest waar je kunt losgaan tot in de late uurtjes. Ik vind 5 mei één van de leukste dagen van het jaar omdat alles in het teken staat van het leven, muziek en natuurlijk vrijheid. Ik ben in ieder geval bij een bevrijdingsfestival bij mij in de buurt te vinden. Ik hoop dat jij ook een vrolijk weekend tegemoet gaat. Veel plezier!
Sorry, for no posting any blogs these days. I've been very busy with school.. I still am actually! We've got a huge project and the deadline is coming closer and closer. It freaks me out and I hope I'm gonna make it! The presentation is next week already, Tuesday or Thursday.. I don't know yet. Untill that time the only thing I'm working on is homework, homework, homework! :( Well, hope that you have a nice week though.. :) I'll try to blog something in the weekend, so stay tuned! LISA is taking a break but will return!
How is everyone doing? I miss the sun during these dark days :( But I cheered up a little when I saw these interiors with a mini sun on the wall! That's something different than the ordinary photoframes. That's also nice don't get me wrong! ;-) I've never seen that kind of accessorie in stores here, or I haven't seen it yet. I will keep my eyes open next time I go shopping.. So, what do you think? Do like suns or do you prefer photoframes.. or neither of them? That's also a possibility ofcourse :) Here I have some examples for you.
So, what are your plans for this (rainy) weekend? I have nothing to do for today (anyone ideas??) But, this Sunday do I have something on the planning. We go to Utrecht again (we totally love that city) and in the afternoon, we're going to cafe Lust where Rupert Blackman will perform with his band! That's something my mom and I are really looking forward to (because we both seen him live before!)
And then Monday: "Sinterklaas!" A Dutch holiday with also an old man with a white beard (when I was little I believed he and Santa Claus were brothers) Luckely, I don't believe in Sinterklaas anymore, but it's always so nice to see those happy children dressed up like "Zwarte Piet" and Sinterklaas himself! At home, we don't celebrate this holiday anymore (only Christmas) but.. I don't know, it might be a day full of surprises!
This busy week is continuing! Yesterday I ran off to the Melkweg in Amsterdam, to buy four tickets for The Boxer Rebellion on Wednesday December 7. I'm so thrilled to see this band live! They were guests Friday morning at my all time favorite radio show Giel! And then I realised I haven't bought tickets yet!
On Friday December 9, I have a reunion with my old classmates from High School (2004-2006) and the last time I've seen my friends was about two years ago! We're having dinner at a fancy place at the Koemarkt in Purmerend and we're eating tapas! I can't wait to see everyone again! I'm so curious how they're doing these days..
But yesterday was also a very good day! After the regular lessons: English, Dutch and Marketing do we have every Friday: Art & Design (a new school subject) Last week we went painting and this week we're going out to the city! As you might have heard, Amsterdam is a beautiful inspirational city where you can make lots of nice pictures. We went to several art galleries and ended the day at the Leidseplein with hot chocolate! Here I have some photos of that day.
Well, that is enough information for now. I hope you all have a great weekend with nice plans and hopefully better weather than here in my country ;)