photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png
Showing posts with label kleur. Show all posts
Showing posts with label kleur. Show all posts

23 June 2012

Ruche | Part One: Shoes



Ik ben helemaal weg van vintage webshop Ruche! Geen idee hoe ik er terecht kwam, maar ik weet wel dat het helemaal mijn smaak kleding is. We zien prints, kleur, volumes en mooie materialen. Als eerste wil ik je de geweldige schoenencollectie laten zien. Ik heb de 10 leukste voor je geselecteerd. Binnenkort laat ik andere dingen uit hun collecties zien, waaronder jurkjes en sieraden. Je kunt natuurlijk ook nu al een kijkje nemen op hun mooie website met prachtige foto's of Like ze via Facebook.

Met welke schoenen zie jij jezelf de show stelen? ;-)












1. Taiga Wedge By DV By Dolce Vita | 2. Daphne Aqua Leather Platforms By Gee Wawa | 3. Periwinkle Dreams Ruffle Heels | 4. Capital Legacy Knee-High Boots In Taupe | 5. You Rebel Flats By Poetic Licence | 6. Bolivia Flower Booties By Chelsea Crew | 7. Grey Gardens Floral Wedges | 8. Primrose Beauty Open Toe Wedges | 9. Mini Oxfords By DV By Dolce Vita | 10. Stacy Indie Floral Bow Flats

12 May 2012

Clip: Ghost Lit

Ik opende Spotify en zag bij 'Wat is nieuw' deze mooie cover van de Engelse indie band Diagrams. Het nummer kende ik al een tijdje maar dat hij nu 'Aanbevolen' is en tussen Birdy en David Guetta staat vind ik wel apart. Toen ik de clip op Youtube bekeek kreeg ik gelijk een warm gevoel van binnen. Wat een kleur! Wat een dynamiek! De clip is eigenlijk een vertaling van wat je op het hoesje ziet. Het nummer is lekker edgy en mysterieus en ik denk dat ik binnenkort maar 's het debuutalbum Black Light ga beluisteren.


20 April 2012

Hello Yellow

Dé trendkleur van dit moment is toch wel geel. Deze zonnige kleur is inmiddels niet meer weg te denken uit alle modebladen, maar ook interieurtijdschriften staan er vol mee. Zelfs bij showrooms in winkels zien we geel steeds vaker voorbij komen. Ikzelf vind geel echt een prachtige kleur! Het is helder en fris en vooral het warmere geel spreekt me erg aan. Je moet er denk ik wel een type voor zijn (qua kleding). Ook make-up land verwelkomt geel deze zomer. Donkere vrouwen kunnen hier erg hun voordeel mee doen. Om je te inspireren met wat gele kleuraccenten heb ik een "Pinterest Palette" voor je gemaakt. Dus ga jij je geel shoppen dit modeseizoen? Of heb je er helemaal niks mee?


*Beeld: Pinterest

12 July 2011

Maisons du Monde

Hi everyone!

6 jaar geleden, de zomer van 2005, bevond ik mij in de Ardeche a la Zuid Frankrijk! Ondanks dat het niet zo'n hele leuke vakantie was heb ik wel mijn droomwinkel ontdekt; Maisons du Monde. Een, op het eerste gezicht smal en klein winkeltje, maar als je verder loopt je een winkel met een grote assortiment tegenkomt. In de grote stad Montelimar (de stad van de nougat!) zat deze winkel. Ik kwam binnen en was opslag verliefd. Het servies en de glazen waren beschilderd met prachtig gekleurd glas en fijne afwerking. Het was dat ik nog niet op mezelf woonde en een inkomen had, anders had ik de hele winkel leeggekocht! Alles, ieder kleurtje was mijn smaak. Ik kon maar moeilijk afscheid nemen en vond het bezoek aan deze kleurrijke winkel één van de hoogtepunten van die vakantie!

Een paar jaar later, de zomer van 2009, was ik in het zonovergoten Nice a la Cote d'Azur! En wat denk je, bovenin een enorm winkelcentrum zat ook Maisons du Monde! :D Ik was helemaal gelukkig en ontdekte wat een mooie meubelcollectie Maisons du Monde heeft! Hoe bestaat het dat deze winkel NIET in Nederland zit? Ik snap het niet. Maar goed, ook dit keer heb ik me keurig weten in te houden wat inkopen betreft. Afgelopen jaar waren we weer in de Cote d'Azur, nu een stukje meer naar het westen, bij Saint Tropez in de buurt. En jawel, ook hier (in een vrij groot pand) zat mijn winkel! Nog steeds verkopen ze dat waanzinnige servies waar ik verliefd op ben. Daarnaast zijn de meubels onder te verdelen in iedere stijl die je maar kan bedenken! Kortom, als ik het geld ervoor had haalde ik zo Maisons du Monde naar Nederland. Maar ja, dat zal helaas niet gaan. Dan maar een treinkaartje naar Luik (België) of gewoon bestellen op de Nederlandse webshop (ja, die hebben ze dan weer wel ;)

Hieronder een paar foto's van de collectie van Maisons du Monde. Misschien word jij dan wel net zo verliefd als ik ;)


Liefs Lisa


Sfeerfoto's:








Foto van de winkel:




Collectie:






29 June 2011

De Clownskast

Kinderen en speelgoed, dat gaat samen. Of het nu poppenkasten zijn met Barbie en haar hele familie of een gebouwde racebaan met elektrische autootjes, kinderen vinden het allemaal prachtig. En wij als ouders zijn blij als onze kinderen blij zijn. We overladen ze met speelgoed. Jaar in jaar uit. Verjaardag, Sinterklaas, Kerst, nee ik kende serieus een stel dat ook aan Paasinkopen deed. Dat terzijde. Het is algemeen bekend dat je van 3e tot je 13e overspoeld wordt met knuffels en speelgoed. Dat is ook alleen maar goed, want kinderen vinden nou eenmaal alles prachtig wat zacht is of geluid maakt. Enfin, het meeste speelgoed ligt, hoe kan het ook anders, in de kamers van de kleine verwende wezentjes zelf. Toch had ik als kind, en jij misschien ook, een extra kast in de woonkamer waar de andere lading bewaard werd. Dat is makkelijk, weet je wel. Hm. Witte plavuizen, een zwarte lederen bank, een überstrak modern huis. Alles tot in de puntjes verzorgd. Staat daar toch een lelijke kast in de hoek van de woonkamer! Het blijkt de “kinder”kast te zijn. Een knaloranje ondergeschreven kast die bijna uit elkaar valt van de lading speelgoed dat erin ligt. Stickers, kauwgom en gekrabbel, een afvalbak is er niks bij. Stiekem storen de ouders in kwestie zich hier natuurlijk vreselijk aan. Men koopt een kleurrijke vrolijke kast omdat ze denken dat “de kinderen” dat leuk vinden. Maar eerlijk gezegd kan het “de kinderen” geen bal schelen. Voor hen is de inhoud (lees: speelgoed) van de kast belangrijk. Toch associeert men kleur met kinderen, en daar gaat het bij veel mensen mis. Laat bij het Woonhospital een mooie kast op maat maken! Zo wordt het speelgoed netjes weggewerkt en heb je een mooie degelijke kast die wél past in je interieur. Kind blij (nee, dat was al blij) jij blij. En mocht je er nou echt helemaal niks om geven, schilder dan je hele huis maar knaloranje.. ben je toch nog een beetje stylish verantwoord bezig ;)


Liefs Lisa


Dit wil je dus niet in je woonkamer hebben staan!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...