photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png
Showing posts with label alternative. Show all posts
Showing posts with label alternative. Show all posts

4 February 2012

We got tickets!

Yes! My sister and I finally go to Lowlands this year! :D This a great festival in the Summer (like Rock Werchter in Belgium and Roskilde in Denmark) We saw the show for the first time (about 2 years ago) live on television. That was the period we become acquainted with alternative music. Unfortunately, Amber was too young back then, and last year we were too late buying the tickets (it was sold out in 2 hours!) But almost an hour ago, me, my mom and Amber were sitting beside my computer and watched the time ticking away. There was a very long row, but after a half and hour waiting we were in. Gosh, I'm so happy! I still can't believe it! This will be such an experience for me! I love festivals and this is one I definitely had to be in my life.

When the time is there (17, 18 and the 19th of August) I will be in Biddinghuizen and enjoying the incredible performances of small and huge bands all over the world :) And when I'm back you definitely gonna read my story here. With lots of pictures and extensive reports!

Have a great weekend everyone! :)

15 November 2011

Live report: Elbow

Na het overheerlijke concert van Saybia (2 november) was maandag 14 november de Engelse band Elbow aan de beurt! Is deze band erin geslaagd het te winnen van het concert van Saybia in: geluid, performance, setlist en sfeer? Je krijgt over een paar minuten van mij het antwoord ;-)



Meet Elbow! Een Engelse alternative rock band opgericht in 1991 in Manchester UK. 20 jaar geleden ontmoetten studenten Guy Garvey (zang) en gitarist Mark Potter elkaar op college. Mark stelt Guy voor aan een paar vrienden en een band komt tot stand. Mr Soft (later Soft) zoals de band eerst heette trad op in een aantal pubs in Manchester en naast hun college schreven ze hun eigen nummers. In 1997 veranderen ze hun naam in Elbow. In 1997 tekent Elbow bij platenlabel Island Records en levert hun eerste album af. Dan gebeurt het ergste wat je als band kan overkomen. Island wordt opgekocht door Universal waardoor het album van Elbow nooit is uitgebracht. Toch was dat geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. Ze gaan als indie band verder en brengen 3 EP's uit die hoog binnen komen bij BBC Radio.





Maar, dit is allemaal nog maar het begin. Album na album wordt uitgebracht, ze staan op grote festivals als Roskilde in Denemarken en een aantal keer op het populaire Glastonbury in Engeland. Ze nemen grote prijzen mee naar huis, waaronder de Mercury Music Prize die ze kregen voor hun album: "The Seldom Seen Kid". Ook zet Elbow zich in voor War Child én hebben ze in het voorprogramma gestaan van Coldplay en U2. Deze band is van wereldniveau en heeft zoveel mooie dingen (mee)gemaakt, dat (toen ik hun bio las) er best wel van onder de indruk was dat ik die band live zou gaan zien. Wil je meer weten over de band en hun muziek kijk dan op de Engelse Wikipedia (het is tenslotte geen BOTM ;-) Dan gaan we nu snel over naar het concert!





We waren al vroeg weggegaan van huis want we wisten dat het uitverkocht was en het dus wel eens heel druk kon gaan worden! Eenmaal binnen stonden we gelukkig meteen goed. Om 8 uur sharp kwam het voorprogramma: Howling Bells. Een lekkere opening met een goeie zangeres en toffe liedjes. Het op- en afbouwen ging heel vlot en iets over negenen kwamen ze al op. Daar stond 'ie dan.. Guy Garvey, pal voor m'n neus. Hij opende met "The Birds" en vloeide van het één naar het andere mooie nummer. Ik wist (door wat ik eerder had gelezen) dat Guy een echte poëet is. Dat liet hij bij dit concert goed merken en vermaakte het publiek tussen de nummers door met een paar mooie gedichten. Maar hij is ook echt een grappenmaker en het publiek moest dan ook vaak hard om hem lachen. Het geluid was (zoals ik van de HMH gewend ben) prachtig, meteen goed, niet te hard / niet te zacht.. gewoon, zoals het hoort. De prachtige klanken van de violisten achterin met het mooie pianospel en de geweldige zang van Garvey bezorgde mij maar ook m'n vader een hoop kippenvel momenten. Ook het decor was zo mooi en werd perfect afgestemd op ieder nummer. Halverwege het concert gingen de mannen bij elkaar staan en maakten bekend dat ze dit jaar al 20 jaar bestaan. En hoe cool was dat, het hele, nee echt het hele publiek ging "Lang Zal Die Leven" zingen. Ze keken allemaal echt geschokt en hadden dat niet zien aankomen. Dat maakte het concert zo leuk! Wij genoten maar zij net zo. Tijdens de toegift speelden ze nog 2 nummers waarvan het laatste nummer het allermooiste en bekendste is: "One Day Like This". Ik ben stapelgek op dat nummer en iedereen stond keihard mee te zingen en te zwaaien. De hele zaal zat op een roze wolk die hoog in de lucht dwarrelde. Na ruim een uur en 3 kwartier gespeeld te hebben (bijna 2 uur!) was het einde dan echt daar. Mijn vader en ik keken elkaar aan en zeiden allebei tegelijk: "Best concert ever, by far!". We hadden er zo ontzettend veel van genoten. Het was een heerlijke avond om nooit te vergeten.



Dus ja, heel stiekem.. vond ik dit nog mooier dan Saybia (wat ook al bloedmooi was) maar hier klopte gewoon écht alles. Ik kijk er met heel veel plezier op terug. Thank you Elbow!


Liefs Lisa

1 November 2011

November time!

Hello bloglovers!

It's officially November and that means only 2 months left untill 2012 starts. I turn 20, my internship will end and I'm going to 3 concerts of the best bands ever!

To begin with band number 1: Saybia (November 2, Patronaat Haarlem) Saybia is one of the best bands of the zeroes. It's so different than other bands. The lyrics, the bombastic melodies.. it hits you. We have these tickets for months and now the time has come! I hardly can't wait to see this band live. Actually, I must confess I'm a little bit nervous for this gig. I think it's gonna be one of the best concerts I've ever been to. I think I might have to cry and they will blow me away!



Number 2 is on November 14, in the HMH Amsterdam. I'm talking ofcourse about Elbow! This British band will perform for a sold out audience and play there beautiful songs. I love Elbow, it's so magnetic! Alternative music in a special way. "The Seldom Seen Kid" is one of my favorite albums and when I saw them on Pinkpop and Lowlands this year, I was sold! And what also makes this concert special is that I'm going with my dad (for the first time) so that's cool :)



And last but not least (we also have gigs in December but I will blog about that later) Number 3: Okkervil River. From Denmark to the UK to Austin Texas USA. November 24 (MY BIRTHDAY!) also in Haarlem. My sister came to me a few months ago and said: 'Lisa, you're not gonna believe this! Okkervil River is coming to Holland!' Me: 'What? No, that's impossible! Nobody knows Okkervil River here!' She: 'No, it's true! Do you wanna know when and where they come?' Me: 'Eh, yeah ofcourse!' She: 'Don't fall of your chair.. they're coming to Haarlem on your birthday.' Me: 'WHAT?! No way!' But she was right. 2 years ago my dad came to me and said: 'If you like A Balladeer, you definetely gonna like this!' And he gave me "The Stage Names". And also this time I was completely sold! What a great music, that voice.. I've never heard something like this! And now, we are 2 years later and I'm gonna see 3 of my favorite bands live in 1 month. It's insane!



But like I said, it's also the last month of my internship at Sanoma Media. Too bad it's done because I liked it there so much! What a great company with nice people and cool projects. I'm really gonna miss it! But I'm trying to come back and do also my last internship there (but how that will end..)

And the last thing I'm gonna say and then I'm ending this blog, I will visit some schools where I will go to when I'm done with my study. One school in Utrecht, one in Zwolle.. and I'm celebrating my birthday on a Sunday instead of a Saturday.. for the variety :)

So.. I have a lot of plans for this month! What about you? Is it also gonna be a crazy month for you? Or are you gonna celebrate Thanksgiving and relax during the weekends and after school/work? I wish you all a lovely month and see you soon! (I will make reports from all the gigs!)


Love Lisa

12 August 2011

The Pierces

Dearest,

Ongeveer een jaar geleden heb ik de 2 zussen Allison en Catherine Pierce genaamd; 'The Pierces' ontdekt. Muzikale heldinnen met een passie voor folklore en gevoel voor stijl, dat is het eerste wat in me opkomt als ik aan The Pierces denk. Het is je dan ook vast niet ontgaan dat ze tussen 'My Musical Heroes' staan op mijn Music Page én een eigen button hebben naast The Killers. Ik vind het super leuk om een artikel hierover te schrijven en jullie kennis te laten maken met hen, hun muziek en achtergrond.



Catherine en Allison Pierce zijn geboren en getogen in Birmingham, Alabama. Muziek, dans en expressie werd bij hen met de paplepel ingegoten. Hun vader is zelf muzikant en speelt bij verschillende bandjes terwijl hun moeder het witte doek siert als schilder en kunstenaar. Al op jonge leeftijd starten de zusjes met balletles en zijn naast hun carrière als muzikant ook professioneel ballerina!




The Pierces - The Pierces (2000)



1. The Way
2. Nobody Knows
3. One For Me
4. I Don't Need You
5. I Feel Nothing
6. Be Alright
7. Take You Home
8. Waiting
9. Blood
10. Jeffrey
11. Wake You Up
12. I'll Be Dreaming
13. Let You Go

The Pierces, hun debuutalbum uit 2000. Opgestuurd naar de grootste platenbazen in Nashville, Tennessee, niet in productie genomen. Zonde, want op dit album hoor je al hoe goed ze zijn! Toch zijn de meiden niet bij de pakken neer gaan zitten en slaan 5 jaar later met hun tweede album 'Light Of The Moon' genadeloos terug, én met succes..


The Pierces - Light Of The Moon (2005)



1. Space Song
2. Tonight
3. Save Me
4. Patience
5. A Way to Us
6. Louisa
7. Give It All Back
8. Beautiful Thing
9. You're Right
10. I Don't Mind
11. I Should've Known

Light Of The Moon heeft een iets meer poppie-achtige sound maar wel weer hun vertrouwde teksten en mooie melodieën. De meiden tekenden hun contract bij Universal en 'The Pierces' was born in America. Single 'A Way to Us' staat een paar weken in de Amerikaanse hitlijsten en er verschijnt een videoclip.


The Pierces - Thirteen Tales Of Love And Revenge (2007)



1. Secret
2. Boring
3. Sticks & Stones
4. Lights On
5. Lies
6. Turn On Billie
7. Ruin
8. Three Wishes
9. Power Of
10. Kill, Kill, Kill!
11. It Was You
12. Boy in a Rock and Rock an Roll Band
13. Go to Heaven

Het album waarmee ik ze heb leren kennen, Thirteen Tales Of Love And Revenge, komt hoog binnen in de hitlijsten en heeft een frisse edgy sound. Er worden 4 singles uitgebracht mét videoclip en de meiden lijken het helemaal te gaan maken in zowel Amerika als Engeland. Ze verschijnen op tv en hun nummers worden veel gebruikt in de tunes van Gossip Girl, Dexter, Charmed en Ghost Whisperer. Ook wordt 'Secret' ingezet als titelsong voor de meidenserie 'Pretty Little Liars' en nemen ze een duet op met de Amerikaanse rockgroep 'All American Rejects'. De nummers van Thirteen Tales Of Love And Revenge zijn heerlijke meezingliedjes en kan worden onderverdeeld tot pop/rock als folk/alternative.








The Pierces - You & I



1. You'll Be Mine
2. I Will Not Be Forgotten
3. Love You More
4. We Are Stars
5. Glorious
6. The Good Samaritan
7. Kissing You Goodbye
8. Close My Eyes
9. Space & Time
10. Drag You Down
11. I Put Your Records On

We hebben er even op moeten wachten maar sinds 30 mei dit jaar ligt ie in de winkel, het vierde album van The Pierces, genaamd; 'You & I'. Op dit album kunnen we weer horen hoe geweldig ze zijn. Folk all-over! De hippie tijd is terug van weggeweest. Pop op een lager pitje zetten en meer van zichzelf laten zien met dit prachtige album. Ik heb in de maanden voordat het album officieel uitkwam The Pierces op de voet gevolgd. Ik haalde hun EP, Love You More in huis en was opslag verliefd op 'To The Grave'. Ik vind het dan ook echt super jammer dat dit geweldige nummer (wat doet denken aan Mumford & Sons) niet op het album staat. Desondanks is het album geweldig en ik draai 'm bijna elke dag.









M'n zusje, Amber en ik, hebben het er al een tijdje over, een bandje starten. Maar ja, hoe pak je zoiets aan? Ik kan wel aardig zingen, maar Amber zal op gitaarles moeten en waar vinden we in vredesnaam de andere bandleden? O ja, een naam, hm.. daar komen we ook niet echt uit :P Maar één ding weten we wel zeker.. het genre. Twee zussen a la The Pierces, dat kent Nederland nog niet. En dat ze The Pierces opzich niet kennen vind ik al schandalig genoeg! Deze twee meiden hebben zoveel talent en maken prachtige muziek die ik elke dag met liefde draai. We gaan binnenkort met z'n tweeën eropuit, naar New Castle, shoppen natuurlijk, maar ook een bezoek brengen aan een optreden van The Pierces. Want hen live zien, dat moet ik als fan natuurlijk gewoon gedaan hebben!



Ik hoop dat je m'n artikel leuk vond om te lezen en je enthousiast bent geworden over The Pierces. Ik zeg, hoe meer fans hier in Nederland, hoe groter de kans is dat ze hier ook op tournee gaan!

Op You & I na, zijn de albums helaas tijdelijk niet leverbaar bij Bol.com. Maar je kunt natuurlijk wel altijd een kijkje nemen op hun website, Spotify of gewoon filmpjes kijken en beluisteren via Youtube.

Dit was het voor nu, ik zie jullie allemaal snel weer :)


Liefs Lisa

24 June 2011

My first blog!

Hi there!

Welkom op mijn eerste blog! Ik zal even in het kort vertellen wie ik ben en wat mijn hobby's zijn. Zoals je hebt kunnen lezen ben ik, Lisa, 19 jaar oud, geboren en getogen in Purmerend en woon sinds 5 jaar in de bloemige stad Haarlem. Ik woon hier samen met mijn ouders en zusje Amber in een super mooi nieuw huis. Mijn hobby's zijn zingen, computeren, muziek luisteren, tv kijken en concerten en festivals bezoeken. Ik ben sinds m'n tweede niet meer bij een computer weg te slaan. Mijn laptop is mijn alles en ik zou me geen raad weten als ik die niet had! Ik heb op de grafische school gezeten en daar mijn middelbare school diploma behaald. Nu zit ik in het derde jaar van mijn opleiding Interieuradviseur aan het Hout- & Meubileringscollege te Amsterdam. Hierna ga ik, als het goed is, de opleiding Interieurvormgever aan het ArtEZ College in Zwolle volgen. Ik hou van alles wat met muziek en interieur te maken heeft. The Killers is mijn absolute nr. 1 als het op muziek aankomt. Qua wonen ben ik gek op Maisons du Monde en Habitat (helaas allebei niet meer in Nederland). Verder is roze mijn lievelingskleur, ben ik gek op chocola en Glee en hoop ik later Amerika ontdekt te hebben. En natuurlijk Brandon's tweelingbroer tegen het lijf te lopen ;) Naast alternatieve rock muziek luisteren, hou ik van gamen (vooral de Sims!) en mooie auto's. (dus ik kan soms ook heel stoer zijn ;) Op dit moment ben ik op m'n stage, bezig met het schrijven van blogs, wat ik al, sinds de uitvinding van Hyves, doe. Ik hoop dat je blijft lezen en dat je me volgt in mijn avontuur om Interieurvormgever te worden. Ik ga ervoor zorgen dat het me lukt! You know what they say: What doesn't kill you makes you stronger.


Liefs Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...