photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

30 April 2012

City report: Londen



Afgelopen weekend was ik in Londen! Dé stad waar ik van jongs af aan al van droom om naartoe te gaan. Maar dit keer ging ik écht. Met de ferry die op vrijdagmiddag in Hoek van Holland op ons lag te wachten. In dit verslag lees je hoe ik deze korte, maar wel ontzettend leuke stedentrip heb ervaren. Én natuurlijk laat ik je een aantal foto's zien van die dag ;-)




We gingen dus per boot naar Engeland. Daar kregen we een 3-gangen diner en de volgende ochtend een ontbijtbuffet. We meerden aan in de haven van Harwich, waar we op de trein stapten naar Londen. Toen we eenmaal aankwamen gingen we gelijk de stad verkennen. We zorgden ervoor dat we een plattegrond in handen kregen, zijn vervolgens door de hele stad gaan lopen en zochten naar de populaire hotspots van Londen. De Theems, London Eye, Big Ben, Buckingham Palace.. we hebben het allemaal van dichtbij gezien! Het goud in de klok van de Big Ben straalde ondanks het slechte weer (ja, helaas het regende). Qua architectuur keek ik mijn ogen uit. Wat een bloedmooie gebouwen allemaal. In één woord: Wauw!





's Middags was het shopping time! We hebben heel Oxford Street afgestruind en zijn een hoop winkels tegengekomen die niet in Nederland zitten. Ook moest ik een bezoekje aan een platenwinkel brengen om te kijken of ze de cd's van The Pierces verkochten. Helaas niet allemaal (anders had ik die zeker weten ook meegenomen) maar wel de laatste "You & I" had ik te pakken voor maar 6 pond! Ook "Union" van The Boxer Rebellion stond daar in de schappen voor een spotprijsje van 1 pond! Verder heb ik alleen nog een sleutelhanger gekocht op de boot dus ik heb me aardig weten in te houden ;-)





Eind van de middag was het tijd om terug te gaan. Omdat we toch al de hele dag aan het lopen waren dachten we: "dat laatste stukje kan er ook nog wel bij!". Maar inmiddels regende het zo hard dat alles doorweekt was! Hier baalden we natuurlijk allemaal erg van. Je weet dat het vaak regent in Engeland maar je hoopt stiekem toch (als jij er bent) op mooi weer. Omdat het erg krap werd allemaal hielden we een taxi aan en zijn daarmee naar het station gebracht. Dit was dan wel weer leuk omdat het zo'n echte oude Britse taxi was. Snel de trein in en hop, terug naar Harwich, waar de boot die ons terug naar Nederland zou brengen stond te wachten. Na zo'n intensieve dag besloten we vroeg onder de wol te kruipen. We waren gebroken.




Zondag 29 april. Ons laatste ontbijtje op de boot en tevens de laatste dag van de korte vakantie. Rond half 8 's ochtends meerden we aan in de haven van Hoek van Holland en stonden daarmee weer op Nederlandse bodem. Hiermee kwam een einde aan deze leuke ervaring. Of we nog een keer met een cruiseschip zouden gaan weet ik niet (het schommelde echt gigantisch!) maar nog een bezoek aan Londen voor een langere periode sluiten we zeker niet uit. We hebben alle 4 een ontzettend leuke tijd gehad en heel veel mooie dingen mogen zien.



Dit is het zo'n beetje. Niet gek veel maar wel voldoende om je te informeren over deze reis. Als je nog nooit in Londen bent geweest kan ik je zeker aanraden dat te gaan doen. Het is een prachtige stad waar ontzettend veel te zien en te beleven valt. Geloof mij, je gaat er geen spijt van krijgen ;-)

Voor nu een fijne Koninginnedag en tot snel! :)

Liefs Lisa

27 April 2012

Have a nice holiday!



Vanaf vandaag is het officieel vakantie! Heb jij nog leuke plannen voor deze week, die toch wel in het teken staat van feest en vrijheid (30 april Koninginnedag en 5 mei Bevrijdingsdag). Ik ga dit weekend voor het eerst naar Engeland en wel naar de prachtige stad Londen! Maandenlang heb ik hier naar uitgekeken en ik kan haast niet geloven dat het nu eindelijk zover is! We vertrekken vanavond per boot, komen morgenochtend vroeg aan, vertrekken laat in de avond en zijn op zondag 29 april (mijn vaders verjaardag) weer thuis. Omdat we maar één dag de tijd hebben (helaas) wordt het goed plannen geblazen! Sowieso nemen Amber en ik een bezoekje aan de leukste winkelstraten van Londen. Daarnaast ben ik een echte verkenner en dus heel benieuwd naar de gebouwen en andere monumenten in de stad. Zodra ik terug ben overlaad ik je met foto's en natuurlijk een uitgebreid verslag met alles wat ik gezien en beleefd heb.

Tot snel en veel liefs!
Lisa

26 April 2012

Boys & Girls


Wat me steeds vaker opvalt als ik muziek luister is dat duetten tegenwoordig helemaal in zijn. Een zware mannenstem afgewisseld met een wat hogere vrouwenstem. Vooral in de alternatieve sector (waar ik veel naar luister) gebeurt dit de laatste tijd steeds vaker. Eigenlijk vind ik het wel heel mooi! Het is ook even wat anders. Ik ben op zoek gegaan naar de singles van nu waar zowel een man als een vrouw in zingt. Hier komen ze!


Deze kennen we inmiddels allemaal door de reclames van IKEA. Toch weten nog veel mensen niet wie het zingt. Komt 'ie: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros met Home (een hele mond vol). Een lekker liedje die je niet meer uit je hoofd kan krijgen en al best een tijdje meegaat. Dit nummer komt namelijk uit 2009!


En toen kwam daar de tweede grote Megahit binnen bij 3FM! (Home was ook Megahit een tijdje terug) Ook dit nummer roept vrolijke gevoelens bij je op. De uit Ijsland afkomstige band 'Of Monsters And Men' was afgelopen maandag te gast bij Giel in de morgen. Kijk hier hun optredens terug!


Wat een raar liedje blijft dit toch! Toch heb ik 'm erbij gezet omdat er duidelijk sprake is van een duet. "The Cigarette Duet" wel te verstaan!


Of je het een duet kan noemen weet ik niet, maar ook hier is een mannen- én een vrouwenstem te horen! Dit nummer blijft ook wel in je hoofd hangen maar heeft een lekkere vibe. Vooral het einde nurie je voortaan altijd mee.


Een band die absoluut niet mag ontbreken als het op duetten aankomt is dé band van 2009: The XX. Als het goed is komen ze binnenkort weer met een nieuw album, dus dat is afwachten geblazen! Ik kan niet wachten! :)

24 April 2012

Adorn Homewares



Ik heb zojuist weer een leuke site ontdekt! Adorn Homewares is een Australisch bedrijfje die een aantal mooie producten voor je interieur verkoopt. Je kunt er terecht voor o.a. lampen, kussens, vloerkleden, accessoires en verlichting. Het is geen grote webshop maar je kunt natuurlijk altijd even kijken wanneer hun collectie wordt aangevuld met nieuwe dingen. Ik heb alvast even een lijstje gemaakt met mijn favorieten:



                                                                        1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

23 April 2012

Live report: Boy & Bear

Ik heb er even op moeten wachten maar gisteravond stonden ze voor m'n neus. Ik heb het natuurlijk over de mannen van Boy & Bear! Deze indie folk band was vorige maand BOTM! Daarom skip ik de biografie en gaan we meteen door naar het concert!



Vanaf de eerste minuut stonden mijn ouders, Amber en ik te genieten. Een tijdje geleden kwam ik met de cd aanzetten (en soort van eiste dat ze die moesten luisteren) omdat ik zeker wist dat zij 'm net zo goed zouden vinden als ik. Hierdoor waren we alle 4 thuis bekend met de cd en dus de muziek die Boy & Bear maakt. Toen bleek dat ze niet veel later in Bitterzoet Amsterdam zouden komen was het eerste wat ik deed kaarten inslaan! Ik heb er heel lang naar uitgekeken en het zelfs een paar keer genoemd. "Hé, het duurt nu niet lang meer!" Soms heb je kaarten maandenlang in huis en dan is de dag opeens daar, maar dit concert bleef in mijn hoofd zitten. Het fijne van Bitterzoet is dat het zo kleinschalig is. Ons eerste concert hier was van Graffiti 6, wat ik ook als één van de leukste concerten ooit ervaar. Het heeft een fijne sfeer en voor zo'n relatief kleine ruimte hartstikke goed geluid. Ze kwamen op met het eerste nummer van de cd 'Lordy May', wat ik persoonlijk één van de mooiste nummers vind. Het leuke aan concerten vind ik de interactie van de bandleden. In plaats van dat je luistert naar een cd zie je het nu live gebeuren, vlak voor je neus, dat is toch geweldig?! En wat een talenten waren de muzikanten, stuk voor stuk. De drummer en de gitarist bewezen zich door hun fantastisch muzikaal geluid. Ook de stem van de zanger klonk precies als op de plaat. Ze hadden er grote lol in en maakten tussen de nummers door veel contact met het publiek, wat voor mij altijd een pluspunt is. Ze speelden ook een aantal nummers van hun EP With Emperor Antartica wat ik live eigenlijk veel beter vond dan ik had verwacht! Daarnaast speelden ze ook nog een meesterlijke cover van de Nieuw-Zeelandse band Crowded House. Alle nummers waren stuk voor stuk genieten en hadden allemaal dat folk randje waar ik zo van hou. Helaas speelden ze maar een uurtje, maar ja.. daar was het bedrag van de tickets (€ 10,-!) ook wel naar. Lucky us, spelen ze 20 augustus in Paradiso gewoon nog een keer! We zeiden meteen tegen elkaar toen het afgelopen was: "Dan gaan we weer!" We hadden niet verwacht dat we er zo van zouden genieten. Na het concert heb ik natuurlijk even de cd gekocht, ondanks dat ze niet signeerden moest ik dit juweeltje gewoon écht hebben. Eenmaal terug naar huis hebben we in de auto de cd nog even op volle volume zitten luisteren. Ja, ik kijk heel positief terug op dit concert en ik kan je nu dan ook niets anders aanraden dan te luisteren naar deze geweldige band. Het is het dubbel en dwars waard! ;-)



21 April 2012

Have a good weekend

20 April 2012

Hello Yellow

Dé trendkleur van dit moment is toch wel geel. Deze zonnige kleur is inmiddels niet meer weg te denken uit alle modebladen, maar ook interieurtijdschriften staan er vol mee. Zelfs bij showrooms in winkels zien we geel steeds vaker voorbij komen. Ikzelf vind geel echt een prachtige kleur! Het is helder en fris en vooral het warmere geel spreekt me erg aan. Je moet er denk ik wel een type voor zijn (qua kleding). Ook make-up land verwelkomt geel deze zomer. Donkere vrouwen kunnen hier erg hun voordeel mee doen. Om je te inspireren met wat gele kleuraccenten heb ik een "Pinterest Palette" voor je gemaakt. Dus ga jij je geel shoppen dit modeseizoen? Of heb je er helemaal niks mee?


*Beeld: Pinterest
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...