photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png

20 June 2012

BOTM #10: The Shins

BOTM: Oftewel "Band Of The Month" is een maandelijkse column waarin ik verschillende bands en artiesten aan je voorstel. Ik laat je kennis maken met het verhaal achter de band, wat ze tot nu toe bereikt hebben en natuurlijk een paar video's zodat je een impressie krijgt. Deze maand in BOTM: The Shins!



Ze zijn goed bezig, de mannen (en vrouw) van The Shins. Vorige week werd bekend gemaakt dat deze grote band uit Portland (Oregon) op Lowlands staat! Hoog tijd dus om deze muziek eens onder de loep te nemen. Maar, we beginnen bij het begin. De band is opgericht in 1996 in Albuquerque (New Mexico) en bestaat uit de volgende muzikanten: zanger en gitarist James Mercer, Joe Plummer (drums), Jessica Dobson (gitaar), Yuuki Matthews (bas) en Richard Swift (keyboard). In eerste instantie was The Shins een soloprojectje van singer-songwriter James Mercer, die al in een band genaamd: Flake Music speelde. Deze band deed het trouwens helemaal niet slecht. Ze hadden een paar hits, brachten een album uit en gingen vaak op tournee. Toch kwam er na 5 jaar een einde aan en was The Shins nu echt klaar voor het grote succes.



In 2001 kwam hun debuutalbum Oh, Inverted World uit met als eerste single het prachtige New Slang. Dat jaar zijn ze continu op tournee en worden hun singles door veel filmproducenten gebruikt. Zo was het nummer One By One All Day te horen in de film: A Guy Thing (2003), Caring Is Creepy én New Slang zijn gebruikt voor de film: Garden State uit 2004 en de muziek van The Shins komt terug in afleveringen van The OC, Scrubs en Gilmore Girls. Ze worden gezien als dé band van de Zeroes en hun album komt hoog in de hitlijsten te staan.



Als ze in 2001 naar Portland (Oregon) verhuizen besluit voormalig gitarist Neal Langford in Albuquerque te blijven. Hij wordt opgevolgd door Dave Hernandez met wie ze al snel aan nieuw materiaal werken. In de herfst van 2003 komt hun tweede album Chutes Too Narrow uit. De bekendste nummers van dit album zijn So Says I en Fighting In A Sack. Het jaar 2006 is een giga druk jaar voor de mannen van The Shins. Ze reisden heel de wereld af om overal op te treden en hun nummers live voor publiek te spelen. Hun derde album Wincing The Night Away komt uit in januari 2007, nadat het al in oktober 2006 is uitgelekt op internet. Toch worden er na de eerste week al meer dan 118.000 copies van verkocht. In 2008 is het album zelfs genomineerd voor een Grammy Award in de categorie: Best Alternative Music Album. In datzelfde jaar wordt het nummer The Past and Pending gedraaid op de uitvaart van acteur Heath Ledger.



In juni 2008 loopt het contract bij platenmaatschappij Sub Pop af en besluit Mercer onder zijn eigen label (Aural Apothecary) verder te gaan. In de jaren 2009/10 en '11 is het een beetje stil rondom The Shins en treedt Mercer voornamelijk op met zijn nieuwe soloproject Broken Bells. Toch geven ze in 2011 wel aan dat ze bezig zijn met nieuw materiaal voor The Shins. Dit uit zich in een nieuw album die pas is verschenen: Port Of Morrow met de singles Simple Song én Megahit bij 3FM No Way Down.



En dat is zo'n beetje het hele verhaal achter deze talentvolle indie-rockband. Ikzelf ken The Shins nog niet zo lang maar vind hun muziek bijzonder en inspirerend. Ditzelfde geldt voor de aparte clips waar ik ook altijd wel van hou. Vooral die van Simple Song vind ik echt geweldig en moest ik heel hard om lachen toen ik die voor de eerste keer zag! Ik was trouwens wel helemaal weg van Broken Bells, die ik heb ontdekt via Lowlands 2010. Maar dit jaar ga ik dus kijken hoe The Shins het er live vanaf brengt! Ben benieuwd!



The Shins is inmiddels wel een bekende naam in ons muzieklandje, maar toch weten veel mensen niet wie het zijn en wat voor muziek daarbij hoort. Hopelijk heb ik dat probleem nu een beetje verholpen door ze tot de tiende BOTM te kronen! Wat vind jij van de muziek? Kende je het al en ben je groot fan? Of heb ik je enthousiast gemaakt om een keer een cd'tje op te zetten ? (Ik keur beide antwoorden goed ;-)



Tot de volgende BOTM!

Liefs Lisa

18 June 2012

Clip: No Hope

Ooh, wat hou ik toch van The Vaccines! Ze namen even een korte pauze maar zijn weer helemaal terug met hun nieuwe single: No Hope. Hierop horen we invloeden uit de muziek van o.a. The Strokes, Arctic Monkeys, R.E.M. en The Kooks. Het is een nummer wat, na één keer geluisterd te hebben, meteen blijft hangen en ik vind het één van de tofste liedjes van dit moment. Ze hebben veel gigs voor deze zomer gepland staan, alleen mis ik één festival in het bijzonder (omdat vorig jaar niet doorging, dit jaar dan wel Lowlands??) We shall see ;-)

Wist je trouwens dat The Vaccines 'Band Of The Month' zijn geworden? Je leest het hele verslag hier terug. Voor nu nog een fijne maandagmiddag en tot snel!

Liefs Lisa


17 June 2012

Happy Father's Day!

I simply just LOVE old photos! About a month ago I found this one of me and my dad. I knew from that moment that I would use it for Father's Day. My sister and I gave him his present with breakfast this morning and he totally loved it! What a cutie, don't you think?! The last thing I'm gonna say is: "Dad, you're my father and my friend." ♥

Happy Sunday! Give your dad a big hug!
Lots of love,

Lisa



*image from my Instagram account

16 June 2012

I'm back

Zo, dat was een lange, intensieve week waarin een hoop gebeurde. Gelukkig kan ik mededelen dat mijn project afgelopen donderdag volledig is ingeleverd én afgetekend. Wat een opluchting! Er valt een enorme last van mijn schouders af en ik heb ineens tijd voor dingen die ik in geen weken gedaan heb. En zo dus ook bloggen! Vandaag wordt het puur een: 'ik-ben-weer-terug' blog, maar deze week zal ik onder meer de nieuwe BOTM bekend maken én ik ga weer op zoek naar nieuwe, inspirerende blogs, webshops en/of collecties! Vergeet niet dat je morgen je vader flink in het zonnetje moet zetten want het is maar één keer per jaar Vaderdag ;-)

Ondanks dat het project is ingeleverd ben ik helaas nog niet helemaal klaar met school. Aankomende week heb ik nog een paar examens én mijn project moet nog gepresenteerd worden! Dit gebeurt op 26 of 28 juni. In de tweede week van juli is de Expositie bij mij op school waarin al het werk van de eindexamenkandidaten wordt tentoongesteld aan familie, vrienden en zakenrelaties. Kijk hier voor meer info over de expo op het HMC in Amsterdam!

Op 12 juli is de diploma-uitreiking en vanaf 21 juli ben ik op vakantie. Te beginnen bij één van mijn favoriete streken van Nederland: Zuid-Limburg! Hier verblijven we een paar dagen, waarna we vervolgens onze reis voortzetten naar Parijs! Dit vind ik misschien nog wel het allerleukst want ik ben nog nooit in Parijs geweest en het lijkt me naast Londen een geweldige stad die ik gewoon gezien moet hebben. Uiteraard komt hier weer een uitgebreid verslag van te staan op mijn blog.

Maar dat is dus over 6 weken, voor nu nog even hard aan de bak en op naar dat diploma!

Tot snel!
Liefs Lisa

Hier sta ik straks onder! ^-^

7 June 2012

Taking a break



Het is al een paar dagen akelig stil op Design by LISA. Ik mag dit ook eigenlijk helemaal niet schrijven (kom om in het huiswerk) maar ik moest jullie gewoon even op de hoogte brengen van het feit dat ik momenteel in de laatste fase van het eindexamen zit. En nee, niet van de middelbare school (dat heb ik gelukkig gehad ;-) Nee, dit is misschien nog wel veel belangrijker! Ik studeer nu echt af met een titel en op de middelbare school is dat nog heel ver weg. Zo gek dat ik straks dat diploma Interieuradviseur in handen heb! Tenminste, als ik het haal en erin slaag al mijn opdrachten af te krijgen voor 14 juni. Ik krijg de kriebels als ik me realiseer dat dat volgende week donderdag al is. Maar goed, ik zal jullie alle details besparen, ik hoop dat je af en toe nog even langskomt en misschien wat oude blogs terugleest. Ik beloof plechtig dat ik me weer helemaal ga focussen op bloggen zodra het project voorbij is. Gelukkig duurt dat niet zo lang meer :)

Tot snel!
Liefs Lisa

3 June 2012

Clip: Run Boy Run

"Run Forrest! Run!"

Van de week voor het eerst gehoord en nu al verliefd op dit prachtige nummer van Woodkid. Misschien komt de naam je bekend voor? Yoann Lemoine heet the-man-in-person, een Franse musicus, grafisch ontwerper én video director (vandaar die bijzondere, kunstzinnige clips??) Een waar multitalentje zoals dat heet. Hij heeft onder meer de videoclips geproduceerd voor Katy Perry (Teenage Dream), Taylor Swift (Back to December) en Lana Del Rey's Born to Die. Maar sinds kort staat 'ie zelf in de spotlight. Zijn EP Iron ligt vanaf maart 2011 in de winkels.

Dit is dus zijn nieuwste single en wat is dit goed! Ik weet wel bijna zeker dat we nog heel veel van deze man gaan horen. Perhaps a flight to Lowlands? Works for me! :)


1 June 2012

Hey June

Juni is de maand dat we de lente inruilen voor de zomer, dat we de langste dag tegemoet gaan én dat de zomervakantie steeds meer dichterbij komt! Daarnaast vindt op zondag 24 juni de 32e editie van Parkpop in het Zuiderpark in Den Haag plaats. Ook bestaat Design by LISA die dag precies één jaar! Om maar niet te zwijgen over het EK voetbal spektakel wat half juni weer begint. Kortom, genoeg leuke dingen in het vooruitzicht! Heb jij nog leuke plannen voor dit weekend? Ik ben bang alleen maar aan m'n huiswerk te zitten. De deadline van 14 juni waarop het project klaar moet zijn komt ineens zo dichtbij! Vandaag heb ik in ieder geval een leuke borrel op m'n oude stagebedrijf. Dat wordt vast gezellig!

Fijn weekend!
Liefs Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...