photo nav-deel1.png photo nav-deel2.png photo nav-deel3.png photo nav-deel4.png photo nav-deel5.png photo nav-deel6.png photo nav-deel7.png photo nav-deel8.png photo nav-deel9.png photo nav-deel10.png photo nav-deel11-neew.png
Showing posts with label column. Show all posts
Showing posts with label column. Show all posts

19 September 2012

BOTM #13: Ane Brun

BOTM: Oftewel "Band Of The Month" is een maandelijkse column waarin ik verschillende bands en artiesten aan je voorstel. Ik laat je kennis maken met het verhaal achter de band, wat ze tot nu toe bereikt hebben en natuurlijk een paar video's zodat je een impressie krijgt. Deze maand in BOTM: Ane Brun!



Ik hoefde niet lang na te denken wie deze maand "BOTM" zou worden. De eer gaat naar de Noorse singer-songwriter Ane Brun. Vorige maand live gezien op Lowlands en daarvoor nog nooit iets over haar gehoord. En dat terwijl ze al ruim tien jaar actief is en meer dan acht albums heeft uitgebracht. Daarnaast is het lang geleden dat we een vrouwelijk artiest in deze column hadden. Kortom, redenen genoeg om deze blonde dame met de helderste blauwe ogen die je ooit gezien hebt, onder de loep te nemen.



Ane Brunvoll (zoals ze voluit heet) werd op 10 maart 1976 in Molde, Noorwegen geboren. Haar ouders zijn in het dagelijks leven allebei muzikant. Haar talent heeft ze dus niet van een vreemde. Toch speelde muziek pas op een latere leeftijd voor haar een rol. Ze verlaat haar geboorteplaats rond 1995 en hopt van Barcelona in Spanje tot Oslo en Bergen in Noorwegen. Tussen haar studie Rechten en haar Spaanse lessen door schrijft ze haar eigen nummers en verdient ze haar brood met het werken in platenzaken en bars. Na een paar jaar schrijven en optreden in Bergen verhuist ze in 2001 naar Stockholm, Zweden om haar muzikale carrière naar een hoger niveau te tillen. In 2002 brengt ze haar eerste studioalbum Spending Time with Morgan uit. Het album valt onder het platenlabel DetErMine en wordt in 11 landen uitgebracht.



Uiteraard doet Ane een grote tour door Europa maar stopt er al vrij snel mee vanwege gezondheidsproblemen. Na een pauze van een half jaar staat ze weer op de planken en brengt een jaar later (2005) haar tweede album A Temporary Dive uit. In 2006 staat het album in de schappen in Groot-Brittannië en Noord-Amerika en vanaf 2007 kun je de cd zelfs in Japan kopen. Naast de wat meer donkere nummers is er ook plek voor wat uitblinkers, waaronder het duet met de Canadese singer-songwriter Ron Sexsmith (Song No. 6). A Temporary Dive krijgt goeie recensies en veel nominaties. Daarnaast is Ane dat jaar genomineerd voor de Norwegian Grammies in de categorie 'Best Female Artist'.



Omdat de duetten en samenwerkingen met andere bands en artiesten in het verleden erg goed aansloegen bracht Ane in 2005 Duets uit. Op dit album is naast haar duet met Ron Sexsmith, onder meer duetten met Syd Matters (Franse band) en Teitur (Deense singer-songwriter) te horen. Het nummer Lift Me met de Noorse rockband Madrugada leverde haar zelfs een Grammy Award op. De jaren daarna is Ane continu op tournee met een steeds weer wisselend repertoire. Zo speelt ze de ene keer met een enorme band met strijkers en andere orkestliederen en vervolgens weer vrij intiem met een klein bandje van een paar man. Ook doet ze regelmatig solo-optredens met slechts alleen haar akoestische gitaar. Zo is ze tenslotte ook begonnen. In 2008 brengt Ane Brun Changing of the Seasons uit waar Nico Muhly van Antony and the Johnsons akkoorden voor schreef. Daarnaast is de muziek van dit album gebruikt in de film The Reader met Kate Winslet.



In 2009 stond Ane Brun in de Stockholm Concert Hall. Dit concert is opgenomen en uitgebracht op DVD. Ook maakte ze zich dat jaar hard voor het klimaat en organiseerde het No More Lullabies concert. Tijdens dit zeven uur durende concert traden onder meer uit Zweden Robyn, Loney, Dear, Titiyo en Benny Andersson van ABBA op. Dit gebeurde allemaal op de International Day of Climate Action op 24 oktober 2009. Deze grote actie kreeg flink wat publiciteit en is dus met succes geslaagd. Een jaar later is Ane te horen op het nieuwe album (New Blood) van Peter Gabriel met wie ze ook op tournee gaat. Eind 2011 brengt Ane Brun haar zesde studioalbum It All Starts With One uit en heeft ze momenteel samenwerkingen lopen met Peter Gabriel en Jamie Cullum.



En dan zijn we door de informatie heen! Best een hoop dit keer, maar dat mag ook wel voor een artiest als Ane Brun. Man, wat stond ik versteld na het zien van haar optreden op Lowlands. Zo magisch en meeslepend dat ik volledig in trans was. Nooit geweten dat het zo'n indruk op mij zou maken. Maar goed, om af te sluiten laat ik je niet een lijstje met nummers horen (wat ik normaal gesproken doe) maar een serie aan videoclips van haar laatste album. Deze vier clips hebben één verhaal wat ik al best bijzonder vind omdat ik geen één band of artiest ken die dat gedaan heeft. Kijk mee en geniet! En ik zeg: tot de volgende BOTM!







6 March 2012

Inside Design #5: Villa Plus in Stockholm

Welcome to a new Inside Design! My monthly column where we take a sneak peek of the interior design and architecture of houses and apartments, in the make or finished and for sale.

Villa Plus is a project by Waldemarson Berglund Arkitekter. The house is located in Stockholm, Sweden and the place is surrounded by nature and inspiring views. The layout of the house and the huge glass windows allow people to enjoy the beauty of the beach with the comfort of the city. Material choices were made to create an affinity with the environment and the result is a contemporary and beautiful house.

I find this house amazing. The place is clean, elegant and really beautiful. The spaces, materials and views create a super charming house. Definitely a great place to live!





























Source: ArchDaily

9 February 2012

Colour Palette Of The Week #1

Time flies! This was day 4 already of me being an intern at Sanoma Media. I have a great time! I've got my old place back and it's nice to see everyone again. There are 2 another interns of my age who are friendly and also love new media and design. Next week will my accompanist return from her week in Stockholm. She was there for the Stockholm Furniture Fair & Northern Lightfair. Too bad my internship started this week and not some weeks earlier, then I could have join her!

I also got the chance to know and learn Pinterest. All my colleagues at work are obsessed with Pinterest and think it's the trend of 2012. Now I must admit they're right, I love Pinterest aswell. There are so many beautiful inspirational photographs which you can keep, share and do with it whatever you want. It's so handy!

Ok, to come back at the title of this post: I do a lot of things for Kleurinspiratie and what the heg, I love colour! I looked at all the articles and blog posts and got inspired. They have a weekly column called: Colour Palette Of The Week, and I was glad when I saw the previous posts. Then I got the idea to do that also for my blog! Here I have a great example. A beautiful picture which I photoshopped and put some colour pallets in it. And tada, here's the result! What do you think? Great colour combination? Or a colour fiasco?



Image found here

31 December 2011

Colour Catch #1: Lime and Turquoise

There goes my promise to you that I would blog everyday! My apologies. This is the last blog of this year. And also a new column: Colour Catch! I'm a big fan of heavy colours, but I like the pastels and the regullary black and white as well. I (hopefully) show you every month a photo of an interior with colours that inspires me, cause of the combination or because it's trending in fashion world.

We begin with Lime green and Turquoise. Many clothes of mine are turquoise, cause it's a colour I wear often and feel comfortable in it. Lime was back in 2005 a very popular colour in the interior scene. I found this photo and saw the outstanding walls what got my attention. Now I was curious in how far I could find photos of clothing and accessories in that colour combination. This was quite easy actually. In no time I had found the perfect shoes and the most beautiful neckless I've ever seen!

Come take a look!





At last I want to wish you all a stunning New Years Eve and a great and healthy 2012! I can't believe 2011 is over in a few hours. What a strange idea, isn't it?? Well, have a nice evening (don't drink too much champagne and be careful with firework! ;-)

Lots of love,

Lisa

20 November 2011

Inside Design #2: Kensal Walk

Welcome to a new Inside Design! My new monthly column where we take a sneak peek of the interior design and architecture of houses or apartments, in the make or finished and for sale.

Last time we were in Canada, now we cross over to the US. We're in Louisville (Kentucky). These houses, in the sparkly neighbourhood Windsor Gate, ranging to 2000 square feet and are all well finished. There's also a double garage and private fenced yards. Inside, rich interiors feature master bedrooms with walk-in closets, soaker tubs, imported tiles and an open kitchen with granite countertops and stainless steel appliances.













Source: Polygon Homes

28 October 2011

Inside Design #1: Wedgewood

Welcome to my new monthly column (next to BOTM and AOTM) called: Inside Design! A sneak peek of the interior design and architecture of houses or apartments, in the make or finished and for sale.

We start in North Vancouver (Canada). This house has 3-4 bedrooms and is located in Lynnmour, close to the waters of Lynn Creek. It has everything you want for your home, a warm floor, an expended kitchen and a double-car garage. The furniture is contemporary and luxurious and there's a cosy fireplace where you can completely relax after a long day.













Source: Polygon Homes

14 September 2011

BOTM #1: Fitz & the Tantrums

BOTM: Oftewel "Band Of The Month" is een nieuwe maandelijkse column waarin ik verschillende bands en artiesten aan je voorstel. Ik laat je kennis maken met de geschiedenis en het ontstaan van de band, de cd's die ze hebben uitgebracht en natuurlijk een paar video's zodat je een impressie krijgt. Deze maand in BOTM: Fitz & the Tantrums!



Waarom Fitz & the Tantrums? Nou, het zit zo. Tijdens mijn vakantiewerk bij Ikea hoorde ik elke dag dezelfde muziek via Ikea radio. Waaronder L.O.V. van Fitz & the Tantrums. Ik werd zo blij van dat nummer, en ik kon het niet uitstaan dat ik niet wist wie het was! Op een klein papiertje wat steekwoorden opgeschreven en thuis direct gaan zoeken via Youtube en Google. Tevergeefs, ik kwam op niks uit. Tot mijn buurvrouw/naamgenoot van de overkant me hielp met het zoeken naar de artiest. En wat bleek, ze had het binnen een paar minuten gevonden. Echt ongelofelijk! Ben het nummer L.O.V. grijs gaan draaien en moest de cd in huis hebben en hun andere nummers bewonderen.



Maar eerst wat informatie over de band. Fitz & the Tantrums is een Amerikaanse soulgroep uit Los Angeles, opgericht in 2008. De band, bestaande uit oprichter en tevens zanger van de band Michael Fitzpatrick (hé, daar komt dus "Fitz" vandaan!) Noelle Scaggs (zang en tamboerijn), James King (saxofoon en fluit), Joseph Karnes (bass), Jeremy Ruzumna (keyboard) en John Wicks (drums). Een grote band dus! En dat is in de muziek goed te horen. Uit elke hoek komt een ander instrument vandaan.



Op een doordeweekse avond schreef Michael Fitzpatrick het nummer "Breakin' the Chains of Love". Hij wilde er iets mee doen en belde zijn oude studievriend James King op. Hij stelde Michael voor aan Noelle en John en John belde zijn kennis Jeremy op. De groep werd binnen no time gevormd. Er was meteen een klik. "It was literally like five phone calls, one rehearsal, and we could have played a show that night."



Eén week later traden ze al op in verschillende nachtclubs en in 2009 brachten ze hun EP "Songs for a Breakup" uit en tourden o.a. met Hepcat, Flogging Molly, K'naan en Maroon 5. Weer een jaar later, 24 augustus 2010 brachten zij hun debuutalbum; "Pickin' Up The Pieces" uit. Het is dus echt in een rap tempo gegaan allemaal. Ze waren continu op pad, belandden in talkshows en brachten het nummer: "News 4 U" uit voor de promo van het zevende seizoen van Desperate Housewives.

De stijl van de band wordt door Michael beschreven als Indie Soul. Het oude Motown en Stax geluid wordt vaak herkend en geroepen door platenbazen maar ligt volgens Fitzpatrick niet volledig in hun muziek. Ook heeft hij een duidelijk punt als het aankomt op gitaren. "Je hoort het al genoeg en ik word er gek van!" zegt hij in verschillende interviews. Michael wil een zo groot mogelijk geluid opzetten zonder dat er ook maar één gitaar aan te pas komt.

Dan nu de cd, na een paar keer geluisterd te hebben wist ik zeker dat ik hier een blog over moest schrijven. Het is anders dan anders, het is vernieuwend! Dat heerlijke retro geluid wat je hoort in L.O.V. is goed terug te horen op de rest van het album. Vooral "Winds Of Change" is één van mijn favorieten.




Ook lijkt Fitz & the Tantrums langzamerhand Nederland te veroveren. Zo is DJ Gerard Ekdom helemaal weg van de band en stonden ze afgelopen zomer op Lowlands.

Volgende maand weer een nieuwe BOTM! Wie dat is/zijn moet je nog even afwachten ;)


Liefs Lisa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...